استاندار خوزستان گفت: امسال در طول یک ماه هفت فیلتر را که ۴۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌تواند به ظرفیت تصفیه‌خانه اضافه کند، وارد مدار شد.
کد خبر: ۷۶۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 12 July 2019

روز پنجشنبه 20 تیرماه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری، سرپرست توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، سرپرست شرکت آبفا و جمعی از مسؤولان استانی آئین نصب ۷ دستگاه فیلتر تحت فشار تصفیه خانه شماره ۱ آب اهواز برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شرق و جنوب اهواز مشکل تامین آب داریم و علت این مساله این است که تصفیه‌خانه‌ها در شمال شهر اهواز واقع هستند و مناطقی مانند صادقیه، مهدیس، اسلام آباد، و شرق اهواز مشکل فشار پایین آب دارند.

استاندار خوزستان توضیح داد: ۱۷ سال پیش مخازنی در منبع آب ساخته شد که به علت اینکه خط انتقال آن از وسط شهر باید عبور داده می‌شد امکان اتصال ظرفیت این مخزن‌ها به شبکه نبود و این مخزن‌ها بدون استفاده مانده بود.

شریعتی افزود: خوشبختانه در سال ۹۶ و ۹۷ خط انتقال این مخازن اجرا شد و کار سنگین و سختی توسط آب و برق خوزستان و آبفا اهواز انجام شد تا این خط انتقال وصل شود و امکان نصب فیلترهای با حجم ۵ هزار متر مکعب فراهم شد و سال گذشته تا حدودی مشکل حل شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: امسال نیز کار جهادی ارزشمندی انجام شد و در طول یک ماه توانستند هفت فیلتر را که ۴۲ هزار متر مکعب در شبانه‌روز می تواند به ظرفیت تصفیه خانه اضافه کند را در مدار آورند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: انتظار داریم با این کار مشکل شرق اهواز تا حد زیادی تا حدود ۷۰ درصد حل شود و مردم شرق اهواز و مناطقی مانند سپیدار، باهنر، مهدیس که از بابت افت فشار شبکه آب گلایه مندی به حقی داشتند حد زیادی از جریان آب پایدار و مطلوب بهره مند شوند.

استاندار خوزستان با اشاره دیگر اقدامات در دست انجام برای بهبود شبکه آب اهواز تصریح کرد: کارهای تکمیلی هم در حال انجام است از جمله اینکه یک خط انتقال از صنایع فولاد تا دو روز آینده انشعاب گرفته می‌شود و تا حدود 10 روز این کار اجرایی خواهد شد و با اجرای این انشعاب مشکل مهدیس به طور کامل و اسلام آباد تا حدود زیادی حل می‌شود.

شریعتی ادامه داد: یک فیلتر دیگر هم برای منطقه کوت عبدالله در حال ساخت است که تا یک ماه آینده نصب خواهد شد که با این کار تامین آب اسلام آباد تا سال‌های طولانی حل خواهد شد البته این ۴۲ هزار هکتاری که امروز وارد مدار شد برای همه این مناطق تاثیرگذار است اما این دوکار تکمیل این طرح است که مشکلات شرق اهواز را تا ۹۰ درصد حل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار