غیر رسمی های تابناک
هرچند در لیست های اعلام شده جای برخی افراد خالیست که مشخص نیست به چه دلیل اسامی آنها نیست وچرا اسم برخی از نامزدهای شاخص کم اهمیت نشان داده شده است!
کد خبر: ۷۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد پایگاه خبرب نماینده در تحلیلی به موضوع انتخابات پیش رو ونامزدهای احتمالی شرکت کننده در این انتخابات پرداخته است.هرچند در لیست های اعلام شده جای برخی افراد خالیست که مشخص نیست به چه دلیل اسامی آنها نیست وچرا اسم برخی از نامزدهای شاخص کم اهمیت نشان داده شده است!

رقابت اصلی در استان کهگیلویه و بویراحمد بین اصولگرایان و اصلاح طلبان شکل خواهد گرفت، اعتدال گرایان هم زیر چتر اصلاح طلبان قرار خواهند گرفت و احمدی نژادی ها حاشیه را به سرمایه گذاری در این استان تریج می دهند.

 علاوه بر احزاب و تشکل های سیاسی، فعالان سیاسی، نمایندگان ادوار و اعضای شورای شهر در حال تدارک و برنامه ریزی برای ورود به انتخابات مجلس دهم هستند، انتخاباتی که برگزاری آن در تقویم ایران هفتم اسفند ماه سال ۹۴ ثبت شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد هم این روزها شاهد فعالیت کنشگران سیاسی و کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس است، کاندیداهایی که از نظر عقبه سیاسی وابسته و یا نزدیک به گفتمان اصولگرایی و اصلاح طلبی هستند.

سه کرسی سبز بهارستان به نام نمایندگان این استان ثبت شده و از هم اکنون چهره های اصولگرا و اصلاح طلب برای ورود به خانه ملت خیز برداشته اند تا رقابت اصلی در انتخابات بین دوجریان شاخص شکل گیرد.

آرایش انتخاباتی در سه حوزه استان در اختیار دو جریان شاخص قرار گرفته به طوری که هنوز تابلو و گفتمان حامیان دولت(اعتدال گرایان) بالا نیامده و گویا ترجیح می دهند در این دوره از انتخابات براساس استراتژی دوم خردادی ها حرکت و همسو با آنها در انتخابات مجلس دهم شرکت کنند.

وکلای ملت در مجلس نهم

غلام محمد زارعی، سید علی محمد بزرگواری و غلامرضا تاجگردون با رای مردم در انتخابات مجلس نهم در کرسی قوه مقننه جلوس کردند، وکلای ملت از لحاظ سیاسی با دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت همکاری می کنند.

زارعی و تاجگردون در فراکسیون رهروان ولایت و بزرگواری در فراکسیون اصولگرایان مجلس حضور دارند. همچنین تاجگردون که سابقه حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دوره اصلاحات را دارد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم است.

 رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان در کهگیلو یه

اصولگرایان و اصلاح طلبان استان کهگیلویه رقابت تنگاتنگ و نفس گیری را آغاز کرده اند. براساس آخرین اخبار، اصلاح طلبان عزم را بر حضور نیروهای فرهنگی و اقتصادی که مشکلی برای تائید صلاحیت ندارند قرار داده اند و تاکنون خبری مبنی بر تمایل چهره های خاکستری و حاشیه ساز جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم منتشر نشده است.

۶اصولگرا در مقابل ۶ اصلاح طلب درحال مذاکره و نشست و برخواست انتخاباتی هستند تا بعد از ترسیم چشم انداز انتخاباتی و عبور از شورای نگهبان وارد عرصه انتخابات شوند. در بین کاندیداهای احتمالی اصولگرایان نماینده کنونی مجلس”بزرگواری” در راس قرار دارد و بعد از او چهره های دیگری در فهرست گنجانده شده اند.

مصطفی تقوی«پژوهشگر تاریخ»، محمد موحد”نماینده سابق مجلس”، عدل هاشمی پور”مدیرعامل اسبق قرارگاه سازندگی قرب قائم "، حسین فیاض بخش”رئیس اسبق دانشگاه آزاد دهدشت”و اصغر حبیبی از جمله چهره های اصولگرایی شناخته می شوند که عزم ورود به انتخابات مجلس دهم را دارند. براساس شنیده ها شانس بزرگواری برای حضور در فهرست اصولگرایان بیش از کاندیداهای دیگر است.

از اردوگاه اصلاح طلبان استان هم خبر می رسد کاندیداهای دورهای پیشین از جمله دوره ششم باردیگر تصمیم گرفته اند در این دوره از انتخابات ثبت نام کنند.

محمود منطقیان کاندیدای دوره ششم و هفتم که سابقه ریاست اداره فرهنگ کهگیلویه را در کارنامه اجرایی خود ثبت کرده به عنوان نامزد اصلاح طلبان در انتخابات هفتم اسفند شناخته شده است به غیر از او می توان از قادر لاهوتی کاندیدای انتخابات دوره ششم و هفتم نام برد.

لاهوتی حضور خود در انتخابات را تائید و رد نکرد و گفت: اخبار را در رسانه ها مطالعه می کنم و پیگیر مسائل هستم اما درحال حاضر بنا ندارم صحبت کنم.

لطیف رستاد دیگر چهره اصلاح طلبی است که رسما تمایل خود را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس اعلام کرد و اظهار داشت: تصمیم خود را برای حضور در انتخابات آینده مجلس گرفته ام اما قائل به اجماع اکثریتی اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ هستم.

مجید باقریان مدیر فرهنگی دانشگاه دولتی یاسوج و از فعالان سیاسی اصلاح طلب نسبت به حضورش در انتخابات موضع گرفت و گفت: هیچ اتفاقی مبنی بر فعالیت انتخاباتی زود هنگام در دانشگاه یاسوج صورت نگرفته و خود من هر چند ممکن است برای یکی از شهرستان‌های استان به عنوان کاندیدا در صحنه حضور داشته باشم اما فعالیت انتخاباتی نداشته‌ام.

وی در صورت کاندیداتوری در فهرست اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

مواضع کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان جالب است، به غیر از این دو کاندیدای احتمالی "رضا چمن” فعال سیاسی اصلاح طلب وقتی با پرسش انتخاباتی روبه رو شد چنین پاسخ داد: «حافظ به خود نپوشد این خرقه‌ی می‌آلود/ ای شیخِ پاکدامن، معذور دار ما را

بویراحمد و دنا دومین حوزه انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد است، در این حوزه نیز اصولگرایان و اصلاح طلبان فعالیت برابر دارند، خبر می رسد مدیر مسئول یکی از روزنامه های اصلاح طلب که پیش ازاین نام وی به عنوان معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری برده می شد قرار است با حضور در فهرست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شرکت کند.

 فهرست احتمالی اصلاح طلبان در بویراحمد

حجت الاسلام رجائی نسب، سید باقر موسوی، محمدعلی وکیلی، محمد بهرامی، خداداد غریب پور و علی مندنی پور اصلاح طلبانی هستند که از آنها به عنوان کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در حوزه بویراحمد و دنا نام برده می شود.

در بین این گزینه ها محمد علی وکیلی چهره شناخته شده ای است، وی با برخی از حامیان دولت ارتباط خوبی دارد و هم اکنون مدیر مسئول روزنامه ابتکار است.

همچنین بهرامی "شهردار اسبق یاسوج” و غریب پور "مدیر عامل پیشین پتروشیمی اراک” بودند.

در اردوگاه اصولگرایان موضعی پیرامون کاندیداهای انتخابات مجلس اعلام نشده البته برخی از رسانه ها افرادی را به عنوان داوطلبان احتمالی معرفی کرده اند.

ستارهدایت خواه که سابقه حضور در مجلس را دارد درباره کاندیداتوری در انتخابات، می گوید: زمان طرح این مسئله نیست و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تبلیغات و ورود زودهنگام به عرصه انتخاباتی در کشور به مصلحت جامعه و مردم نیست.

برخی از رسانه ها هدایت خواه را گزینه اصولگرایان در اننتخابات از حوزه بویر احمد معرفی کرده اند.

 گچساران و باشت؛ اصولگرایان در متن، اصلاح طلبان در حاشیه

دو جریان شاخص در فضای سیاسی وزن برابر در دو حوزه کهگیلویه و بویراحمد دارند اما گچساران و باشت متفاوت با دو حوزه دیگر است. اصولگرایان در این حوزه وزن بیشتری پیدا کرده اند و اصلاح طلبان حاشیه را به متن ترجیح می دهند.

غلامرضا تاجگردون”نماینده کنونی مجلس” و جهانبخش ملک نژاد”شهرداری سابق باشت” کاندیداهای احتمالی انتخابات در این حوزه هستند.

اصولگرایان که تصمیم تشکیلاتی را بروحدت و همگرایی در انتخابات مجلس قرار داده اند با گزینه هایی در حوزه گچساران روبه رو شده اند که باید از بین آنها فرد نهایی در فهرست قرار گیرد.

یدالله مرادی”رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران”، "حشمت احمدزاده”، قدرت الله حسینی”نماینده دوره هشتم مجلس”، یعقوب زراعت کیش و علیمراد جعفری”نماینده دوره هفتم قانونگذاری” اصولگرایانی شناخته می شوند که قصد کاندیداتوری در انتخابات را گرفته اند، البته آرایش نهایی مشخص نشده و پس از ترسیم چشم انداز انتخابات احتمال تغییر در فهرست انتخابات از سوی جریانهای سیاسی وجود دارد.

آنچه مسلم است رقابت اصلی در استان کهگیلویه و بویراحمد بین اصولگرایان و اصلاح طلبان شکل خواهد گرفت و احمدی نژادی ها حاشیه را به سرمایه گذاری در این استان ترجیح می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار