بیت کوین‌ها زنگ خطری برای صنعت برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اینکه ایجاد مزارع استخراج بیت کوین زنگ خطری برای صنعت برق است، گفت: تاکنون هیچ مزرعه استخراج بیت کوین در سطح شهرستان اهواز مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۶۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 12 July 2019

حسن کریمی در خصوص بحث فعالیت این پایگاه‌ها در شهرستان اهواز اظهار کرد: مساله تولید بیت کوین و استفاده از برق با تعرفه پایین برای این کار یک تخلف در سطح کلان کشور است که باید به آن رسیدگی و با متخلفان برخورد شود.

وی افزود: اینکه از بخش‌هایی مانند بخش کشاورزی و صنایع این حوزه مانند مرغداری‌ها که تعرفه برق آن‌ها رایگان و یا ناچیز است، سوء استفاده و نسبت به احداث مزارع بیت کوین اقدام شود، یک کار خلاف قانون است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه نباید از تعرفه‌ها و خدماتی که دولت در راستای کمک به رفاه مردم در اختیار بخش‌های تولیدی قرار می‌دهد سوء استفاده شود، تصریح کرد: وقتی برق با تعرفه پایین در اختیار یک بخش قرار می‌گیرد به این دلیل است تا به مردم خدمات ارائه دهد نه اینکه با ایجاد پایگاه استخراج بیت کوین از تعرفه‌های پایین برق سوء استفاده کند.

کریمی با اشاره به اینکه ایجاد مزارع تولید بیت کوین زنگ خطری برای صنعت برق است، عنوان کرد: این کار باعث افزایش بار شبکه در مناطق می‌شود و علاوه بر این مساله برقی که در راستای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد غیر مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مزرعه استخراج بیت کوین در سطح شهرستان اهواز مشاهده نشده است اما اعلام کرده‌ایم که در صورت وجود چنین پایگاه‌هایی به ما اطلاع داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مبارزه با این مساله در حوزه شرکت‌های برقی نیست و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه ورود و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند تا شاهد گسترش این مزارع در سطح استان و کشور نباشیم.

به گزارش ایسنا، موضوع استخراج "بیت‌کوین" به بحث داغ این روزها در کشورمان تبدیل شده و به دلیل مصرف بالای برق فعلاً از جانب مقامات قضائی ممنوع اعلام شده است. بیت‌کوین(Bitcoin) یک ارز رمزنگاری شده یا اصطلاحاً "رمز ارز" است. این رمز ارز یک ارز دیجیتالی است که روشی خاص برای استخراج دارد. ارزهای مجازی دیجیتال در ماه‌های اخیر به لحاظ استفاده از فناوری‌های نوین مورد توجه مسؤولان بانکی و ارتباطی کشور قرار گرفته‌اند. در صدر ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین قرار دارد که از افراد معمولی با مصرف برق خانگی تا شرکت‌هایی با مصرف برق صنعتی را به خود مشغول کرده است؛ با یک جست‌وجو در فضای اینترنت می‌توان به سایت‌هایی رسید که نسبت به فروش دستگاه‌های استخراج ارز با عنوان ماینر و خرید و فروش ارز دیجیتالی اقدام می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار