فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبرداری که با جلب اعتماد از مال باختگان، بالغ بر 35 میلیارد ریال از آن ها کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دزفول شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۶۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 10 July 2019

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان دزفولی مبنی بر کلاهبرداری از آن ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد فرد کلاهبردار با جلب اعتماد مال باختگان و انجام معاملات بزرگ در زمینه خرید خودرو و زمین، در حالی که وجه مورد معامله را پرداخت نکرده بود، اقدام به فروش آن ها با قیمت های بالاتر به دیگر خریداران به صورت چکی کرده و متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی دزفول پس از پیگیری های ویژه و انجام یکسری اقدامات علمی و تخصصی، سرانجام موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و طی یک عملیات ویژه با هماهنگی مرجع قضائی وی را دستگیر کنند.

عباس زاده با بیان اینکه متهم تاکنون به 35 میلیارد ریال کلاهبرداری از 15 نفر در شهرستان های اهواز، دزفول و شوش اعتراف کرده، تصریح کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد این فرد در چندین شهر و استان کشور نیز با ترفند خرید اموال از شهروندان کلاهبرداری کرده که تحقیقات در خصوص ابعاد این پرونده کماکان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم قبل از هرگونه انجام معامله و فروش اموال در قالب چک با وعده های خلاف واقع و یا کمتر از قیمت واقعی اموال تحقیقات لازم را به عمل آورده و از ماهیت افراد و اعتبار چک آن ها اطمینان حاصل کنند و هر زمان به رفتار و اعمال خریداران مشکوک شدند، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به ماموران پلیس اطلاع دهند تا جلوی سوء استفاده این گونه افراد گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار