کد خبر: ۷۶۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 09 July 2019
ساخت ۶ هزار کلاس درس در خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید یکهزار و ۳۶۵ پروژه با ۶ هزار کلاس درس در استان ایجاد شده است که برای این پروژه ها حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، امین فلاح روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در سفر پیش روی کاروان دولت تدبیر و امید به این استان، اجرای پروژه های آموزشی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد می شود.

وی گفت: پروژه های پیشنهادی در سفر دولت به استان، تخریب و بازسازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: اجرای این پروژه ها، شمار مدارس تخریبی استان را ۲ درصد کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر کلاس درس، سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت: بر این اساس برای نوسازی کلاس های تخریبی استان، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

فلاح با اشاره به اینکه در سفر هیات دولت تدبیر و امید به استان در سال ۹۴، برچیدن کلاس های خشتی و گلی استان مصوب شد افزود: در استان ۱۲۲ کلاس درس در ۴۲ مدرسه خشتی و گلی وجود داشت که در زمستان سال گذشته تمام این مدارس برچیده شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان ۱۷ مدرسه با ۶۷ کلاس درس، سنگی است که در سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به استان، برچیده شدن این مدارس هم مصوب و مقرر شد ۷۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز آن از اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات استان تامین شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: نوسازی مدارس سنگی استان هم آغاز شده است و تا دهه فجر بنای جدید تحویل آموزش و پرورش می شود.

وی در باره وضعیت سرانه فضای آموزشی استان گفت: در استان به ازای هر دانش آموز، ۵.۰۶ مترمربع فضای آموزشی ایجاد شده است که این رقم در کشور ۵.۲۱ مترمربع است و بر این اساس برای رسیدن به میانگین کشوری باید ۲۳ هزار مترمربع فضای آموزشی جدید در استان ایجاد شود.

فلاح گفت: بهترین وضعیت سرانه فضای آموزشی استان در شهرستان جاجرم با ۷.۲ مترمربع و بدترین آن در شهرستان بجنورد است و در این شهرستان به ازای هر دانش آموز ۴.۲ مترمربع فضای آموزشی ایجاد شده است.

وی افزود: در این استان، ۱۶۰ مدرسه با ۸۰۱ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با ۳۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است

وی با بیان اینکه ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است گفت: بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند به مقاوم سازی و ۱۱ درصد هم تخریبی است.

فلاح با اشاره به مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان گفت: در این سفر تامین یکهزار و ۱۱۹ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تا کنون یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از منابع سفر معظم له به دست رسیده است و البته امسال هم تامین این اعتبارات ادامه دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی به اجرای مدرسه سبز در استان اشاره کرد و گفت: طرح ایجاد مدرسه سبز با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی در حال انجام است.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار