با بررسی‌های اولیه اعلام شد؛
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان خوزستان اعلام کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی تاکنون هیچ گزارشی از آسیب به موزه‌ها، اشیاء و بناهای تاریخی مسجد سلیمان بعد از زلزله به این اداره کل اعلام نشده است.
کد خبر: ۷۶۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 08 July 2019

احمدرضا حسینی با بیان این که پس از زلزله پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۷ تیر، کارشناسان میراث اداره کل مسجد سلیمان در حال پایش آثار هستند، تاکید کرد: برنامه ریزی می‌شود تا در صورت نیاز و اگر بحران ادامه‌دار بود آثار منقول در موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی جمع آوری شود و تهمیدات مورد نیاز برای آثار غیر منقول نیز انجام شود.

او گفت: در حال حاضر نیروی یگان حفاظت و مسؤولان میراث فرهنگی مسجد سلیمان در حالت آماده باش هستند و سایت‌ها و محوطه‌های که در اختیار میراث فر هنگی قرار دارد را به صورت دوره‌ای پایش می‌کنند.
به گفته وی تا آخرین لحظه برطرف شدن بحران در مسجد سلیمان موارد امنیتی رعایت می‌شود.

او با بیان این که در حال حاضر محوطه یا اثری که در وضعیت اضطراری قرار داشته باشند در مسجد سلیمان وجود ندارد، تاکید کرد: آثار تاریخی در مسجد سلیمان وسعت زیادی دارند به همین دلیل، هنوز پایش‌ها به صورت کامل انجام نشده‌اند.

شهرام امید - مدیر موزه نفت مسجد سلیمان - نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اعلام کرد: براساس بررسی‌ها که تاکنون انجام شده در دیوار، کف محوطه و هر چه به سازه کالبدی بنای موزه مربوط است با آسیبی مواجه نشده‌ایم، حتی ریختگی در دیوارها نبوده است اما هنوز و تأسیسات اصلی موزه امکان بررسی کامل نداشته‌اند.

او با بیان این که هرچند هنوز خطر آسیب در این سازه دیده نشده است، گفت: حتی هیچ ویترینی نیز در موزه شکسته نشده است.

وی افزود: براساس اعلام ستاد بحران فضاهای تاریخی و موزه‌ای تا زمانی که بحران برطرف شود تعطیل شدند، چون نمی‌توانیم مردم را به فضاهای سربسته وارد کنیم اما در موقع اضطراری با توجه به امنیت بالای ساختمان موزه و در صورت دستور ستاد بحران اجازه تجمع مردم در حیاط موزه امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار