رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: آموزش امداد و کمک های اولیه اولویت اول برنامه غنی سازی اوقات فراغت دوره تابستانه جمعیت هلال احمر استان اصفهان بوده است.
کد خبر: ۷۶۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 08 July 2019

شهریار انصاری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش امداد و کمک‌های اولیه اولویت اول برنامه غنی سازی اوقات فراغت دوره تابستانه جمعیت هلال احمر استان اصفهان بوده است، اظهار کرد: دوره آموزشی ویژه برای گروه‌های مختلف در دوره‌های متفاوت است، برای دوره مقدماتی ۲۲ ساعت برای دوره پایه ۴۰ ساعت برای دوره عمومی امداد ۸۰ ساعت و دوره عمومی نجات ۸۰ ساعت و دوره‌های تخصصی پیش بیمارستانی و پیشرفته را هم در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در کنار امداد و کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر که رسالت اولیه جمعیت هلال احمر است مسئول کارگاه آموزش همگانی و امداد و نجات این وظیفه را انجام می‌دهند در کنار آن به منظورغنی سازی اوقات فراغت جوانان ونوجوانان ارایه طرح‌های متفاوت با مناسبت‌های ملی برنامه ریزی می‌شود.

انصاری با تاکید به اینکه به منظور ارایه این طرح‌ها تلاش بر این بوده تا با سازمان‌های مختلف همکاری داشته باشیم، اظهار کرد: این همکاری‌ها با سازمان‌های محیط زیست، شهرداری، اداره ورزش و جوانان و سازمان انتقال خون بوده است که ارایه طرح‌های مختلف را با عناوین متفاوت برای جوانان داریم.

وی تصریح کرد: ارایه طرح حمایت ماندگار با همکاری سازمان انتقال خون، ارایه طرح‌های مختلف در بخش محیط زیستی با همکاری سازمان محیط زیست در حوزه جوانان انجام می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: در کنار ارایه این طرح‌ها جمعیت هلال احمر اصفهان کلاس‌هایی را برگزار می‌کند کلاس‌ها در طول سال هم ادامه دارد، اما در مقطع تابستان به اوج می‌رسد که شامل کلاس‌های فرهنگی، قرآنی، آموزشی، هنری و ورزشی که امکان استفاده از این دوره‌ها و کلاس‌ها برای عموم مردم مناسب با سلیقه خودشان وجود دارد.

انصاری با تاکید به اینکه با تعلیق این کلاس‌ها و فعالیت‌ها اهدافی دنبال می‌شود، گفت: با تعلیق این کلاس‌ها و فعالیت‌ها آشنایی جوانان با سیاست‌ها و اهداف جمعیت هلال احمر دنبال می‌شود که اصول این جمعیت و بشر دوستی محور این فعالیت‌ها است و با ارایه این طرح‌ها جوانان با این اصول آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: بعد از آشنایی جوانان با با سیاست‌ها و اهداف جمعیت هلال احمر و اصول این جمعیت و بشر دوستی آن‌ها را به سمت کار‌های خیر و بشر دوستانه وعام المنفعه جذب می‌کنیم و بعد از آن که به عضویت جوانان هلال احمر درآمدند در قالب تیم‌های مختلف ساماندهی می‌شوند و در فعالیت‌های مختلف حضور داشته باشند و به جامعه خدمت کنند.


وی بیان اینکه ارایه برنامه‌های تابستانه هلال احمر اصفهان متناسب برای همه سنین است، افزود: برای استفاده از کلاس‌های فرهنگی، هنری و ورزشی متقاضیان از دوره سنی چهار و پنج سال به بالا ثبت نام می‌شوند و در طرح‌های حوزه جوانان نیز سنین بالاتر ثبت نام می‌شوند و در کانون دانش آموزی و کانون‌های جوانان دسته بندی شده و در این کانون‌ها می‌توانند مشغول به فعالیت شوند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان تاکید کرد: ثبت نام این کلاس‌ها از بعد از ماه مبارک رمضان و از نیمه دوم خرداد ماه شروع شده است و از اول تیر ماه کلید کلاس‌ها خورده است و تا پایان شهریور ماه ارایه طرح و برنامه غنی سازی اوقات فراغت تابستانه در این کلاس‌های آموزشی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های امدادی جمعیت هلال احمر با هدف ترویج و گستردگی آن در سطح جامعه دنبال می‌شود، اظهار کرد: افرادی که به جمعیت هلال احمر اصفهان برای شرکت در این دوره‌های آموزش مراجعه می‌کنند بعد از پایان دوره می‌توانند مهارت‌های امدادی خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند پاسخگویی مناسب را داشته باشند و جان نزدیک‌ترین افراد خود را نجات دهند.

انصاری با بیان اینکه ارایه این آموزش‌های امدادی در این دوره‌ها به دو صورت عملی و تئوری است، گفت: افراد بعد از گذراندن دوره‌های مقدماتی می‌توانند به دوره بالاتر راه پیدا کنند و در این دوره‌ها سعی بر این است بحث خود امدادی ودیگر امدادی ترویج یابد و هدف از اصلی از ارایه این آموزش‌ها دست یابی به امر است و نظر جمعیت هلال احمر ارایه این نوع آموزش‌ها ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: می‌طلبد که همه افراد جامعه این دوره را طی کنند به دلیل اینکه بتوانند در وهله اول با کسب مهارت‌های لازم از این آموزش‌ها برای خود و خانواده و سپس جامعه مفید باشند و توصیه می‌شود که نوجوانان و جوانان گذراندن این دوره‌های آموزش امدادی و کسب مهارت‌های لازم را اولویت اول برای غنی سازی اوقات فراغت شان قرار دهند.

برچسب ها: اصفهان ، آموزش ، هلال احمر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار