گزارش تابناک :
بیمارستان طالقانی، بزرگترین تروما سنتر غرب کشور است که نقش مهمی را در رسیدگی و درمان مصدومین حوادث جاده ایی و غیر جاده ایی، فجایعی مانند زلزله، جنگ و حوادث محیط‌های کاری و خانگی ایفا می‌کند، اما این روز‌ها مورد انتقاد مردم قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۶۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 08 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، بیمارستان طالقانی بزرگترین تروما سنتر غرب کشور است که نقش مهمی را در رسیدگی و درمان مصدومین حوادث جاده ایی و غیر جاده ایی، فجایعی مانند زلزله، جنگ و حوادث محیط‌ های کاری و خانگی ایفا می‌کند.

ساخت مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی در سال ۱۳۴۹ با طراحی مهندسین ایتالیایی و در ۲۴۰۹۴ متر مربع زیر بنا آغاز و در سال ۱۳۵۲ به عنوان یک بیمارستان دولتی فعالیت خود را آغاز نمود.

در زمان جنگ تحمیلی این مرکز بعنوان بزرگترین بیمارستان شهر کرمانشاه خدمات مهمی را به مجروحین ارائه نمود و در حال حاضر علاوه بر ارائه خدمات درمانی، در سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد و اکنون با ۲۰۸ تخت فعال، ۱۲ بخش بستری، ۷ تخت عمل و ۲۸ تخت ICU در خدمت مردم شهر و منطقه است.


با توجه به اینکه بیمارستان طالقانی کرمانشاه یکی از بیمارستان‌های اصلی شهر کرمانشاه می‌باشد و همه روزه پذیرای بیماران و همراهان زیادی است، به تبع گلایه‌های بسیاری نیز از سوی مردم از نحوه خدمات دهی در این مرکز درمانی می‌شود.

هر چند در سال‌های اخیر با توسعه بخشی از این بیمارستان، خدمات دهی به بیماران تا حدودی بهتر شده، اما با توجه به اینکه اکثر بیماران بویژه در موارد اورژانسی برای دریافت خدمات درمانی ابتدا به این مرکز مراجعه می‌کنند، ضروری است مسئولین مربوطه با توسعه نیروی انسانی و فضای فیزیکی، شرایط مناسب تری را برای مراجعین فراهم آورند.

در همین راستا، روز گذشته یک شهروند طی تماس با خبرنگار تابناک، مدعی شد بیماری از شب گذشته در راهرو بیمارستان طالقانی بدلیل کمبود تخت به سر می‌برد.

خبرنگار تابناک جهت بررسی راهی بیمارستان طالقانی شد و در راهروی بخش آی سی یو ۳، بیماری بستری بود که طبق گفته خود این بیمار از شب گذشته به بهانه ترخیص در این راهرو مستقر شده، ولی تا به حال جهت ترخیص از سوی بیمارستان اقدامی صورت نگرفته است.

موضوع از سوی روابط عمومی بیمارستان طالقانی پیگیری شد که متاسفانه تا این لحظه پاسخی از بیمارستان دریافت نشده است.

اکنون موضوع مهم این است، با وجود مراکز درمانی دیگری همچون بیمارستان فوق تخصصی امام رضا و یا حتی بیمارستان شهدای هرسین با ۱۲ تخت ویژه، چرا بیمارستان طالقانی اقدام به پذیرش بیمار بیش از ظرفیت می‌کند که مجبور باشد برای جایگزینی اقدام به بیرون کردن بیمار دیگری نماید؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار