معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان نوربا تاکید بر اهمیت و ضرورت تعامل دولت با سازمان‌های مردم نهاد در توسعه فرهنگی اجتماعی گفت: 227 سازمان مردم نهاد در مازندران فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 08 July 2019

 رقیه صفری در جلسه‌ای که با حضور مسؤولان و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و تنی چند از مسؤولان ادارات این شهرستان با موضوع تعامل با دولت در توسعه فرهنگی اجتماعی و کمک به مصرف بهینه انرژی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد مستقیم بخش دولتی محسوب نمی‌شوند ولی برای تحقق سیاست‌های دولت نقش بسزایی دارند.

وی افزود: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد باعث افزایش اگاهی مردم می‌شود و افزایش آگاهی‌ها نیز به توسعه فرهنگی و کاهش تخلفات و ناهنجاری کمک می‌کند.

معاون فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد حد واسط دولت و مردم هستند که با گردآوری اطلاعات و ارائه آن به دولت و ارائه موارد دولت به زیر مجموعه‌های خود ضمن کمک به توسعه فرهنگی اجتماعی جامعه در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی نیز کمک شایانی هستند.

این مسؤول تاکید کرد: منافع ملی اقتضاء می‌کند تا از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بهره‌گرفته شود، دولت نیز نگاه ویژه‌ای به این نهادها دارد.

صفری افزود: تا سال 91 تنها 168 سازمان مردم نهاد در استان فعال بود و اکنون با توجه به نگاه ویژه دولت وتوجه به اصل 44 قانون اساسی این رقم به 277 سازمان رسید.

 

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد رکن سوم توسعه پایدار محسوب و ارکان اصلی آن را شکل می‌دهند که در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و مشارکت مردم به عنوان بازوان دولت در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کارکرد سازمان‌های مردم نهاد در عرصه سیاست و تاثیرگذاری آن نسبت به نقش دولت‌ها اظهار کرد: سه ویژگی غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی نهادهای مردم نهاد ریشه در مذهب و دین ما دارد و ما در این زمینه پیشرو هستیم و می‌توانیم ادعا کنیم که متولی اصلی ما هستیم اما تا کنون موفق عمل نکردیم و سایرین از ما جلوتر هستند.

علی شادمان افزود: سازمان‌های مردم نهاد به دلیل کارکرد بالا و تاثیرگذار در جامعه در جلوگیری از خسارت‌هایی که حتی دولت قادر به انجام آن نیست موفق‌ عمل کرده و می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در بحث مصرف انرژی به ویژه برق در تابستان که مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند به دولت کمک کنند و اطلاع رسانی آن‌ها سبب جلوگیری از هدر رفت انرژی شده و در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاثیر بسزایی دارند.

مدیر شبکه توزیع برق شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: برق مشابه سلامتی است زیرا تا زمانی که وجود دارد قدرش را نمی‌دانیم.

فلاح‌نژاد افزود: با توجه به میزان مصرف برق در کشور حدود 4هزار مگاوات تولید کم داریم به عبارتی از مجموع 8 هزار و 760 ساعت درطول سال حدود 300 ساعت کم داریم و تولید آن مستلزم هزینه سنگینی است.

وی ادامه داد: تولید هر یکهزار مگاوات که معادل حدود 70 درصد برق مازندران است 30هزار میلیارد تومان هزینه دارد بنابراین ضرورت دارد به جای تولید، مدیریت مصرف برق را داشته باشیم.

این مسؤول ساعت اوج مصرف در تابستان را 12 تا 16 عصر اعلام کرد و گفت: سال گذشته سال سختی بود و مردم کمک کردند تا مشکلات را پشت سر گذاشتیم، امسال نیز اگر فقط و فقط کمک شود که در فاصله ساعت 12 تا 16 که مصرف وسایل سرمایشی اوج پیدا می‌کند صرفه جویی شود، خاموشی نداریم.

مدیر مصرف برق غرب مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در غرب مازندران حدود 700 هزار نفر جمعیت و 610 هزار مشترک داریم.

سعیدی افزود: نیروگاه‌ها در تولید برق 85 درصد از سوخت فسیلی، کمتر از 15 درصد آبی و کمتر از یک درصد از سوخت‌های نو استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد مصرف برق، روشنایی منازل است، بیان کرد: 102 هزار مشترک برق در شهرستان نور داریم و اگر همه مشترکان تنها یک لامپ را خاموش کنند، خاموشی نخواهیم داشت.

مدیر مصرف برق غرب مازندران با اعلام اینکه مشترکان صنعتی، ادارات، سی.ان.جی‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه، با شرکت برق همکاری دارند و در ساعات پیک رعایت می‌کنند، گفت: با تغییر ساعت کار ادارات در روز 14 مگاوات کاهش مصرف داشتیم.


بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار