سعید حمزه‌ای در گفتگو با تابناک:
مدیر شبکه بهداشت شهرستان هرسین گفت:بیمارستان شهدای هرسین پشتوانه خوبی برای بیمارستان‌های مرکز استان است.
کد خبر: ۷۶۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 07 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، در اولین سفر شهرستانی مجموعه خبرگزاری تابناک به شهرستان هرسین، خبرنگار تابناک ضمن گفتگو با مدیریت بیمارستان شهدای هرسین از بخش‌های بیمارستان بازدید و با پرسنل، بیماران و همراهان بیماران گفتگو و از وضعیت پزشکی، تجهیزات، خدمات و کیفیت رسیدگی به بیماران مطلع شد.

دکتر سعید حمزه‌ای مدیر شبکه بهداشت شهرستان هرسین گفت: از سال ۹۵ -۹۶ در حوزه‌های بهداشت، درمان، فوریت‌ها و غذا و دارو با تغییر در سیستم مدیریتی، ۵ و نیم الی ۶ میلیارد تومان اعتبار جذب و تجهیزات بسیار خوبی تهیه شد.

وی با اشاره به این مطلب که بیمارستان طبق مصوبه سال ۸۱ نود و شش تختخوابی بوده، اما با ۳۴ تخت کار خود را آغاز کرده و تا ۹ سال با این تعداد ارائه خدمت کرده است افزود: جمعیت شهرستان با احتساب بخش‌ها و روستا‌های اطراف ۹۰ هزار نفر است که ۳۴ تخت برای این تعداد کافی نبود و ما توانستیم در مدت این سه سال ۶ تخت ویژه با هزینه ۳۴۰ میلیون تومان و ۲۸ تخت معمولی اضافه کرده و بخش زنان و مردان را تفکیک و در هربخش ۶ تخت برای اطفال قرار دهیم.

در همین راستا حمزه‌ای خاطرنشان کرد: با افزایش این ۶ تخت ویژه، بیمارستان هرسین اکنون با ۱۲ تخت ویژه و با توجه به مسافت کوتاه کرمانشاه تا هرسین، این مرکز می‌تواند پشتوانه بیمارستان‌های کرمانشاه برای ارائه خدمات به بیماران ICU و CCU باشد.

حمزه‌ای همچنین از ساخت و نوسازی ۲۵ خانه بهداشت در سطح شهرستان، جذب ۱۵ پرستار و ۱۵ نیروی خدماتی بومی، جذب ۲۷ نفر در قالب phc شهری و بیمه روستایی، افزودن ۳ دستگاه آمبولانس مجهز، دستگاه سی تی اسکن و راه اندازی مرکز فوریت‌های بخش چهر در مدت این سه سال خبر داد.

مدیر مرکز بهداشت هرسین با اشاره به کمبود نیروی متخصص در شهرستان، اظهار داشت: تیم پزشکی بیمارستان در بخش‌های جراحی، قلب، اصفال، پاتولوژی، رادیولوژی، چشم پزشکی، عفونی، گوش و حلق و بینی کامل است، اما به جز بخش داخلی که سه متخصص دارد در باقی بخش‌ها یک متخصص داریم و این عملا امکان ارائه ۲۴ ساعته خدمت در تمام طول هفته را از مرکز می‌گیرد، از طرفی، چون کار در شهرستان‌ها برای نیرو‌های متخصص جذابیتی ندارد میل و رغبت به حضور در مراکز شهرستان‌ها هم کم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار