آیین استقبال از ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) از مرز شلمچه به ایران با حضور مردم خرمشهر و هم‌زمان با سالروز ورود پرخیر و برکت ثامن الحجج (ع) به این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳ 07 July 2019

همزمان با آغاز دهه کرامت آیین نمادین ورود کاروان امام رضا (ع) از مرز شلمچه به ایران با حضور و پرچم گردانی خادمین آستان قدس رضوی در خرمشهر برگزار شد.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این مراسم با اشاره به استقبال پرشور مردم در این آئین نمادین اظهار کرد: مردم ولایت مدار و عاشقان اهل بیت (ع) در خرمشهر پس از قرن ها، ‏دوباره خاطره حضور شکوهمند امام هشتم(ع) در این شهر را زنده کرده و با آفرینش صحنه ‏هایی باشکوه از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت، تاریخ را تکرار کردند.

وی افزود: خوزستان با برگزاری دو رویداد مهم ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) به ایران که از مرز شلمچه صورت گرفته و همچنین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی)، سهم مهمی در برگزاری جشنواره های مختلف با محوریت ثامن الائمه(ع) دارد.

جوروند یادآور شد: دهه کرامت در فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع) با برگزاری برنامه‌های متعددی گرامی داشته می‌شود.

در این مراسم پرچم (بیرق) متبرکه آستان قدس رضوی توسط خادمیاران حرم رضوی برافراشته و تعدادی از هنرمندان و شاعران نیز به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار