گزارش تابناک :
سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت:: برای حضور ندا ژوبین در مسابقات کشور آذربایجان هیچ گونه مجوزی صادر نشده است.
کد خبر: ۷۶۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 06 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک ، خانم ندا ژوبین که گفته می‌شود رزمی کار و اهل کرمانشاه است به چهره خبرساز این روز‌های فضای مجازی بدل شده و برخی بدون تحقیق، بررسی و سوال از کارشناسان و اهالی فن فریاد وامصیبتا سر داده اند که‌ ای اهالی ورزش ، و‌ای مسئولان ورزش چه نشسته اید که قهرمان و دارنده مدال طلای کیک‌بوکسینگ جهان غریبانه و بدون استقبال مسئولان از مسابقات جهانی به کشور بازگشت!

اما اصل ماجرا چیست و این داستان از کجا آغاز شد؟

مسابقاتی با عنوان " فستیوال بین المللی هنر‌های رزمی" طی روز‌های ۲۱ الی ۲۴ ژوئن سالجاری (۳۱ خرداد - سوم تیرماه) به میزبانی شهر باکو آذربایجان و در رشته های: "جوجیتسو"، "کامبت جوجیتسو"، "تای بوکسینگ" یا "موای تای"، MMA، "فری فایتینگ" یا "مبارزه آزاد" و "گراپلینگ" تحت نظارت فدراسیون موای تای آذربایجان و در سالن فدراسیون بوکس برگزار شد.

با توجه به اینکه این رقابت‌ها به صورت آزاد برگزار شده و برخی از بخش‌های مسابقاتی آن از جمله مبارزات در قفس از نظر قوانین فعلی ورزش کشور غیر مجاز تلقی و عنوان شده است، لذا طبیعی و منطقی بود اعزامی رسمی از ایران، با نظارت فدراسیون و یا انجمن رزمی تخصصی مرتبط و همچنین مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان انجام‌نشده و نفرات ایرانی حاضر در مسابقات به صورت شخصی در این فستیوال حضور یابند.

بر اساس اطلاعات کسب شده، بیش از پنجاه ورزشکار رزمی ایران در قالب چند تیم و از استان‌هایی مانند: زنجان، کرمانشاه و ... در این فستیوال و استایل‌های مختلف مسابقاتی این رقابت‌ها شرکت کردند و از این تعداد حدود ۲۰ نفر از طرف کمیته برگزاری رجیستر یا ثبت نام شده و سایرین از جمله ورزشکار خانم نام برده شده در همان گام نخست و به دلایل مختلف از جمله عدم معرفی از سوی نماینده ایرانی کمیته برگزاری و معرفی از سوی فردی با عنوان "ر. ج" که از طرف کمیته برگزاری به رسمیت شناخته نشد، از ثبت نام بازماندند و موفق به شرکت در مسابقات نشدند.

اینکه ورزشکاری بدون شرکت در مسابقه‌ای که غیر رسمی بودن و فقدان اعتبار آن از نظر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون رزمی مرتبط، محرز است به چه دلیل و چگونه با کاپ و مدال به کشور بازگشته و حتی گله‌مند از عدم استقبال رسمی نیز هست! موضوعی کاملا واضح و مشخص برای اهالی فن و کارشناسان بوده و احتمال می‌رود خانواده این ورزشکار نیز از جزئیات اعزام انجام‌شده بی اطلاع باشند.

علاوه بر ایران، سایر ورزشکاران شرکت کننده در این فستیوال از کشور‌های همجوار آذربایجان مانند: قزاقستان، عراق و ... بوده اند که در استایل‌های عنوان شده و همچنین UFC در قفس، موای تای آماتور و K-۱ به رقابت پرداختند.

بنا بر اظهار نظر برخی شاهدان عینی، ورزشکاران باز مانده از مسابقات در زیر زمین هتل محل اقامت اقدام به تهیه فیلمی نمایشی کرده اند تا نشان دهند واقعا مسابقه داده اند! و به همین دلیل ظاهرا کاپ و مدال خود را نیز از فروشگاهی ورزشی در باکو خریداری کرده اند.

برای حضور ندا ژوبین هیچ گونه مجوزی صادر نشده است

شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: برای مسابقات کیک بوکسینگ آذربایجان اعزام برون مرزی نداشتیم.

وی در ادامه افزود: برای حضور در مسابقات بین اللملی فداسیون مرتبط هر رشته باید از شورای برون مرزی مجوز حضور در مسابقات را اخذ کرد و این شورا تصمیم می‌گیرد که اجازه حضور در مسابقات را صادر کنند یا خیر و از ابتدای مسؤلیت بنده (۲۱ اردیبهشت ماه) تا کنون جلسه شورای برون مرزی تشکیل نشده.

عظیمی در خصوص حضور ندا ژوبین در این مسابقات گفت: وی بدون هماهنگی و به طور شخصی به این مسابقات رفته است.

 

گزارش : دکتر حمید رضا حصارکی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار