رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۵۶۷ نفر در ۱۰۷ روز در محیط‌های آبی کشور، گفت: ۱۸۴ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۶۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 06 July 2019

غرق شدگی ۵۶۷ نفر در ۱۰۷ روز در محیط‌های آبی کشور/ جان باختن ۳۸۳ نفر بر اثر غرق شدگی به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ؛رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۵۶۷ نفر در ۱۰۷ روز در محیط‌های آبی کشور، گفت: ۱۸۴ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که از این مجموع ۱۵۶ مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی انتقال و ۲۸ نفر در محل حادثه درمان شدند.

دکتر پیرحسین کولیوند ضمن بیان این مطلب، افزود: در ۱۰۷ روز گذشته، ۳۸۳ نفر نیز بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: طی ۱۰۷ روز گذشته ۴۶۳ نفر مرد معادل ۸۲ درصد از کل غریق‌ها را به خود اختصاص داده اند و خانم‌ها با ۱۸ درصد (۱۰۴ نفر) در رتبه بعدی قرار دارند.

دکتر کولیوند با بیان اینکه طی ۱۰۷ روز گذشته ۸۴ درصد از فوتی‌های ناشی از غرق شدگی (۳۲۳ نفر مرد) و ۱۶ درصد (۶۰ نفرخانم) بودند، گفت: طی ۱۰۷ روز گذشته و براساس آمار ثبت شده در سامانه مرکز هدایت و عملیات بحران ۱۵ درصد از فوتی‌های ناشی از غرق شدگی (۵۸ نفر) در حین کمک به افراد غرق شده در محیط‌های آبی جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: ۲۳ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال قرار دارند و در این مدت کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماه در تازه کند استان اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد و مسن‌ترین فرد غرق شده خانم ۸۴ ساله در ارومیه استان آذربایجان غربی و آقای ۸۴ ساله در صومعه سرا گیلان بودند که البته غریق مرد در محل حادثه فوت کرد.

به گفته دکتر کولیوند، طی ۱۰۷ روز گذشته و از مجموع ۵۶۷ غریق از نظر تفکیک مکانی ۲۲۴ نفر معادل ۳۹ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه ها، ۱۸ درصد در دریا، ۱۴ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل حوض، جوی و آب انبار، ۱۲ درصد در دریاچه پشت سد، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۶ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار