رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت:با افتتاح طرح آبرسانی از رودخانه کارون به تالاب شادگان ، این تالاب بین المللی بار دیگر احیا می شود.
کد خبر: ۷۵۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 07 July 2019

رحیم مجدمی اظهار داشت: طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان از سال ۱۳۹۲ آغاز و سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید و اینک آماده بهره برداری نهایی است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۶ کیلومتر کانال حفر شده و ۶ دستگاه پمپ فشار قوی نیز برای انتقال آب خریداری و نصب شده است که پنج پمپ وارد مدار شده و یک دستگاه پمپ نیز به عنوان ذخیره در محل آماده بکار خواهد بود.

مجدمی گفت: با بهره برداری نهایی از این طرح مشکل کمبود آب تالاب شادگان در سال های کم بارش برطرف و حقآبه آن به صورت دائمی تامین می شود.

طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان قرار است فردا سه شنبه ۱۱ تیر با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شود.

منبع تغذیه تالاب شادگان رودخانه های جراحی و کارون است اما پس از سدسازی بر روی رودخانه کارون حقابه هور از این رودخانه تامین نمی شود.

طرح آبرسانی به تالاب شادگان به میزان پنج متر مکعب در ثانیه در راستای تامین حقابه این تالاب اجرا شده است.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

بخش زیادی از این تالاب به دلیل تامین نشدن حقابه در سال‌های قبل خشک شده بود که سیل بهار امسال این تالاب را به طور کامل آبگیری کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار