معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار تشکل های کارگری و کارفرمایی گفت: باید نقش اینگونه تشکل ها در حوزه تصمیم گیری بیشتر شود.
کد خبر: ۷۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 07 July 2019

حاتم شاکرمی در نشست تشکلات کارگری استان خوزستان در اهواز درخصوص مطالبات کارگران منطقه آزاد اروند گفت: کارگران منطقه آزاد مطالباتی دارند که قانون منطقه آزاد به ویژه در بخش روابط کار درخصوص آنها مسکوت است.

وی ادامه داد: در بخش هایی که قانون مناطق آزاد مسکوت گذاشته شده باید قوانین سرزمین اصلی اجرا شود، قانون مناطق آزاد در بخش بازرسی، ایمنی و حفاظت کار کارگاه و بنگاه های این مناطق نیز مسکوت بود که مطابق رای دیوان عدالت اداری کشور بازرسان اداره کار باید بر ایمنی آنها نظارت کنند.

شاکرمی گفت: تلاش می کنیم که به مطالبات کارگران در حوزه اختیارات، جامه عمل بپوشانیم و در مواردی که خارج از حیطه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است از سایر راه ها همچون پیشنهاد اصلاح قانون ورود می کنیم.

وی ادامه داد: تشکل های کارگری و کارفرمایی در کنار استیفای حقوق صنف خود، بیش از هر زمان دیگری برای حفط و توسعه اشتغال به عنوان یک وظیفه ملی مسئولیت دارند، تشکل های کارگری و کارفرمایی باید به رونق تولید به ویژه در سال جاری کمک کنند.

معاون وزیر کار درخصوص توسعه کمی و کیفی تشکل های کارگری و کارفرمایی بیان کرد: از زمان دولت یازدهم تاکنون تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی از هفت هزار به ۱۳ هزار تشکل رسیده اند.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی تشکل های کارفرمایی در دولت تدبیر ادامه داد: درحال حاضر تشکل های کارگری و کارفرمایی باید به لحاظ کیفی رشد کنند، اصلاح ساختار تشکل های کارگری و کارفرمایی با همکاری شرکای اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

شاکرمی گفت: اصلاح قوانین و آیین نامه ها در اختیار شورای عالی کار است و برای درخواست اصلاح قوانین به نظر شرکای اجتماعی نیاز داریم.

وی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت های زیرساختی برای توسعه سه جانبه گرایی میان دولت، کارفرما و کارگر افزود: برخی افراد در حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی در فضای مجازی از ادبیات ناشایستی استفاده می کنند که طرح آنها به هیچکس کمک نمی کند، درواقع هیچ ظلمی به هیچ قشری نمی شود بلکه مشکل در عدم تطابق قوانین و دستورالعمل ها با شرایط روز است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری ۲ روزه به استان خوزستان وضعیت کارگران منطقه آزاد اروند و تشکلات کارگری خوزستان را بررسی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار