هم اکنون که فصل بارش باران به اتمام رسیده مسئولان متولی نیز نسبت به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه بی‌توجه شده و آن را به فراموشی سپردند.
کد خبر: ۷۵۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 05 July 2019

بی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه
اوایل سال جاری با توجه به بارش‌های قابل توجه باران، شاهد سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی بوده‌ایم. در برخی از نقاط حساس که احتمال وقوع سیل بیشتر احساس می‌شد لایروبی رودخانه‌ها با جدیت بیشتر در این مناطق اجرا شد و تا حد زیادی از بروز سیل جلوگیری کرد.
حتی رودخانه شهر چای که در محدوده فضای داخلی شهر ارومیه قرار دارد پر آب شد و احتمال وقوع سیل در اطراف رودخانه نیز دور از انتظار نبود که در راستای جلوگیری از احتمال سیلابی شدن عملیات لایروبی در رودخانه شهر چای ارومیه نیز انجام شد اما این اقدامات کافی نبود.
بی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه
هم اکنون که فصل بارش به اتمام رسیده است رودخانه شهر چای به دلیل عدم لایروبی از وضعیت بسیار نامساعدی برخوردار است به طوری که رویش علف‌های هرز در داخل رودخانه باعث شده این مکان چهره بسیار نامناسب به خود بگیرد و به محلی برای انباشت زباله تبدیل شود.

بی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه
گفتنی است بعد از اتمام فصل بارش‌ها مسئولان متولی، لایروبی رودخانه شهر چای را به فراموشی سپردند و نسبت به آن بی توجه هستند. 
هم اینک که در فصل تابستان قرار گرفته‌ایم فرصت بسیار  مناسبی برای لایروبی و ساماندهی رودخانه شهر چای به وجود آمده و لزوم توجه مسئولان بیش از پیش احساس می‌شود.
اگر از فرصت پیش آمده جهت لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه استفاده نشود امکان دارد با آغاز فصل بارش، تجمع آب در این رودخانه و عدم لابروبی آن فاجعه بسیار بزرگی در این منطقه به وجود آورد و خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

 بی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیهبی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیهبی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار