رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: آثار همدلی موجود در استان کرمانشاه از استاندار و مدیران گرفته تا بخش خصوصی بر فضای کسب و کار مشهود است که پس از ۲ سال بهتر شده است.
کد خبر: ۷۵۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 05 July 2019

 رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست خبری روز صنعت و معدن با تشکر ویژه از رسانه‌ها به خاطر نقد، مطالبه گری و انتشار اخبار اقتصادی، اظهار کرد: بیش از ۱۲ سال در اتاق و ۱۲ سال هم در اتاق اصناف فعالیت داشتم و شناخت خوبی نسبت به فضای اقتصادی استان کرمانشاه دارم.

کیوان کاشفی ادامه داد: فضای سختی امروز بر اقتصاد حاکم است که بخشی از مشکلات ناشی از اقتصاد کلان و سراسری است همچون سیاست‌های ارزی، بانکی است.

وی با اشاره به اینکه از طریق مجلس برای اصلاح این مشکلات اقدام می‌کنیم، ولی کاری سخت و شامل بروکراسی اداری است، گفت: در استان کرمانشاه بهترین شرایط را داریم.

کاشفی با بیان اینکه باکی از گفتن نقص‌ها ندارم و ماهیت بخش خصوصی همین است که مشکلات را بگوید، گفت: تمام دستگاه‌های استان برای حل مشکلتت اجماع دارند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: آثار همدلی موجود در استان از استاندار و مدیران گرفته تا بخش خصوصی بر فضای کسب و کار مشهود است که پس از ۲ سال بهتر شده است.

به گفته وی، سازمان صمت کرمانشاه هم امروز زحمات خوبی دارند و امروز فشار از طریق دشمن با اعمال محدودیت‌ها زیاد است و تلاش می‌کنیم از طریق رایزنی با مدیران دولتی برای توسعه صادرات قدم برداریم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران هزینه برگشت ارز از سامانه نیما را ۱۲ تا ۱۵ درصد عنوان کرد و گفت: برای انجام مبادلات اقتصادی با طرف عراقی پیگیری مستمر انجام می‌دهیم.

کاشفی تاکید کرد: سمیناری در مورد بازار سوریه برگزار می‌کنیم و باید بدانبم بازار سوریه با عراق تفاوت دارد، چراکه عقبه تولیدی خوبی دارد.

 

 

 

سوریه از رقبای ایران در بازار عراق و قبل از شروع جنگ در این کشور است

 

 

 

وی سوریه را از رقبای ایران در بازار عراق و قبل از شروع جنگ در این کشور دانست و گفت: سهم سوریه در بازار عراق قبلا بیشتر از ما بود و نیاز فعلی این کشور در بخش زیرساختی همچون نوسازی، سد، آب، برق و... است که هلدینگ‌های بزرگ چندانی در این بخش‌ها در استان نداریم.

کاشفی با اشاره به تلاش برای ایجاد خط ترانزیتی به سوریه از طریق کشور عراق، گفت: با انجام این مهم که بخش زیادی از کار پیش رفته، تولید بسیاری از محصولات استان در بازار سوریه توجیه پیدا می‌کند.

وی بازار سوریه را نیازمند اتخاذ رویکرد خاص دانست و گفت: دنبال کنسرسیوم‌سازی در استان کرمانشاه هستیم.

کاشفی با انتقاد از سیستم مالیاتی، مساعدت و کمک به تولیدکنندگان را الزام دانست و گفت: فضای پاسخگویی خوبی داریم و طی چند سال از مشکلات عبور می‌کنیم و این در حالی است که طی چند دهه اخیر همواره در نرخ بیکاری رتبه‌های مناسبی نداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار