استاندارمرکزی گفت:
استاندار مرکزی در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان، گفت: ساخت واحد‌های آسیب دیده مددجویان نهاد‌های حمایتی کمیته امداد خمینی (ره) و بهزیستی این استان در سیلاب بهاره اولویت دستگاه‌های متولی است
کد خبر: ۷۵۹۴۲۲

ساخت واحدهاي آسيب ديده مددجويان نهادهاي حمايتي در سيلاب بهاره اولويت استان مركزي است

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: دستگاه‌های متولی که نسبت به ساخت و تعمیر منزل این مددجویان تلاش می‌کنند کنند باید تا قبل از آغاز بارندگی‌ها واحد‌های تکلیف شده را در اختیار آنان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نام استان مرکزی در هیأت دولت برای اعلام خسارت ناشی از سیل به دلایلی اعلام نشده بود که این مهم با پیگیری انجام شده به نتیجه رسید و استان در ردیف سهمیه قرار گرفته است.

استاندار مرکزی گفت: پنج هزار و ۳۰۰ واحد در این استان از بارندگی بهار امسال دچار خسارت شدند که برای یک هزار و ۲۰۰ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و کمک بلاعوض دریافت کرده اند.

آقازاده افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی برای پرداخت خسارت موجودی است که به واحد‌های شهری ۵۰۰ میلیون ریال و روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسیهلات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: کمک بلاعوض برای واحد‌های شهری ۱۲۰ میلیون ریال و واحد‌های روستایی ۱۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

استاندار مرکزی گفت: واحد‌های تعمیری ناشی از سیل تا نیمه مرداد ماه امسال در کشور بازسازی خواهد شد و در این استان نیز تا پایان مرداد واحد‌ها تعمیر می‌شوند.

آقازاده افزود: ساخت و تعمیر واحد‌های خسارت دیده از سیل در شهرستان چگینی استان لرستان به استان مرکزی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی استان مرکزی در سیل بهار امسال خسارت دید، اما برخی از هم استانی‌ها مایل به استفاده از تسهیلات و کمک برای تعمیر و نوسازی منزل خود نیستند.

استاندار مرکزی گفت: متقاعد کردن مردم نسبت به بهره مندی از شرایط کمک دولت برای ساخت و نوسازی منازل آسیب دیده تکلیف فرمانداران است.

آقازاده در ادامه گفت: مشکل انتقال مصالح ساختمانی به ویژه سیمان برای واحد‌های خسارت دیده با همکاری دستگاه‌های استان که مجهز به وسایل و تجهیزات هستند باید رفع شود.

وی اظهار داشت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، صمت و اتحادیه کامیون داران برای انتقال سیمان در فرآیند ساخت ساز واحد‌های خسارت دیده همکاری کنند.

استاندار مرکزی گفت: مشکل حمل سیمان به مناطق سیل زده برای سرعت دهی به روند ساخت وساز بایدحل شود.

آقازاده افزود: اعتبارات ویژه خسارت سیل به دستگاه‌های مرکزی استان پرداخت شده بنابراین دستگاه‌های استانی باید پیگیری لازم برای جذب سهمیه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و آب و فاضلاب شهری و روستایی برای جذب اعتبارات خسارت سیل استان اقدام کنند.

استاندار مرکزی در ادامه با یادآوری اینکه، مرکزی به عنوان استان معین لرستان انتخاب شده است، گفت: پروانه ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده استان لرستان صادر شده است.

آقازاده افزود: پنج واحد خسارت دیده از سیل در شهرستان چگینی لرستان به مرحله سقف رسیده است که تا پایان مردادماه تکمیل و در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تجربه خوبی در ساخت سه هزار واحد خسارت دیده از زلزله کرمانشاه داشته است و با توجه به این مهم تا پایان ۹۸ باید تعمیر ۲ هزار واحد در چگینی را به پایان برساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: چهار هزار و ۵۰ واحد خسارت دیده از سیل در استان تعمیری و ۷۰۰ واحد نیازمند نوسازی شناسایی شده است.

 زندیه وکیلی افزود: برای یکهزار و ۵۵۰ واحد روستایی و ۲۵۰ واحد شهری استان تامین اعتبار شده است.

وی اظهار داشت: سهم تسهیلات و همچنین سیمان در هریک از شهرستان‌های استان برای ساخت و ساز واحد‌های آسیب دیده از سیل بهاره مشخص شده است و باید از ظرفیت استانی برای حمل سیمان استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار