با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی 3 طرح بخش کشاورزی در رامهرمز افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۷۵۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 03 July 2019

 امروز 12 تیرماه با حضور علی مراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک 3 طرح بخش کشاورزی در شهرستان رامهرمز افتتاح و کلنگ زنی شد.

پروژه آبیاری تحت فشار با اعتبار بیش از 33 میلیارد و 292 میلیون ریال و به مساحت 280 هکتار در منطقه بنه حاجی این شهرستان افتتاح شد. اجرای این طرح برای 270 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

هدف از اجرای این طرح افزایش 90 درصدی راندمان آبیاری همراه با افزایش تولید در واحد سطح، عدم نیاز به تسطیح اراضی، کنترل علف های هرز و حفظ ساختمان و بافت خاک در دراز مدت است.

امروز همچنین پروژه احداث کانال بتنی نهر حکمی به طول 400 متر، عرض 4 متر و ارتفاع 2 متر با اعتبار کلی 60 میلیارد و 825 میلیون ریال کلنگ زنی شد. این طرح 650 خانوار را تحت پوشش خود قرار می دهد.

بالا بردن راندمان آبیاری، ایجاد شیب مناسب در کانال و کاهش هزینه های نگهداری و لایروبی، افزایش تولید و سطح زیر کشت و افزایش اشتغال و جلوگیری از زه آب نهر، شوری و باتلاقی شدن خاک اراضی کشاورزی از مهمترین اهداف این طرح هستند.

امروزهمچنین کلنگ احداث تصفیه خانه مجتمع دامپروری غویله سادات در رامهرمز به زمین زده شد. این پروژه با اعتبار 31 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و در مدت زمان 9 ماه اجرایی خواهد شد.

جلوگیری از تجمع پساب مجتمع دامپروری و آلودگی محیط زیست و اشاعه عوامل بیماری زا، استفاده بهینه از چرخه پساب جهت مصارف کشاورزی، افزایش سطح زیر کشت و تولید از مهمترین اهداف اجرایی این پروژه هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار