کد خبر: ۷۵۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 03 July 2019

مدیر آب منطقه ای قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ گفت که باتوجه به مطالعاتی که در حوزه رودخانه تلار در بالادست انجام شد، ۲۵ نقطه آسیب پذیر مقابل سیلاب در این مسیرها شناسایی و بازگشائی کامل شده است .

هادی نیک اختر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از وقوع سیلاب ماه فروردین در شهرستان سوادکوه ۲۰ نقطه آسیب پذیر سیل از شهر پلسفید تا زیراب شناسایی و بازگشایی شد و همچنین ۵ نقطه آسیب پذیر در شهرستان سوادکوه شمالی هم بازگشایی شده است.

وی گفت: در شهرستان قائمشهر نقاط آسیب پذیر از قبل ایمن سازی شده بود و در شهرستان سیمرغ هم در حال بازگشایی ۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه تلار به طور کلی هستیم.

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه بازگشایی تمامی مسیر رودخانه تلار در بالادست سوادکوه انجام شده است، گفت که دیوارسازی ۶ کیلومتر از رودخانه تلار در شهر زیراب برای ایمن سازی در برابر سیلاب در حال انجام است.

نیک اختر اعتباری مورد نیاز برای ساخت دیواره در دو طرف حاشیه رودخانه تلار در شهر زیراب را حدود ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این مبلغ از سوی آب منطقه ای استان در حال تأمین است.

وی در خصوص لایروبی رودخانه تلار هم گفت: عملیات لایروبی در ۲۲ کیلومتر از رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ از پل بالارستم تا پل سرخ دشت دینه سر در حال انجام است و تاکنون ۵/‏۴‬ کیلومتر از این مسیر لایروبی شده است.

نیک اختر با بیان اینکه در شهرستان سوادکوه شمالی حدود ۲۰ کیلومتر طول رودخانه تلار است، افزود: برای لایروبی رودخانه تلار در شهرستان سوادکوه شمالی پیمانکار انتخاب شد و با صادر شدن مجوز از سوی صنعت و معدن عملیات لایروبی این مسیر نیز آغاز می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه رودخانه تلار در حوزه قائمشهر ۲۵ کیلومتر طول دارد که هفت کیلومتر در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی است، گفت: عملیات لایروبی رودخانه تلار در حوزه شهری از پل رودخانه تلار تا محل دپو زباله حدود ۲ کیلومتر توسط شهرداری در حال انجام است و ۱۳ کیلومتر دیگر تا ۱۰ روز آینده توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.

بارش شدید باران که از اسفند سال ۹۷ در مازندران باریدن گرفت و تا اوایل سال جاری ادامه داشت سبب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در چند شهرستان از استان مازندران شد. بیشترین میزان خسارت و سیلاب مربوط به رودخانه تلار بود که در مسیرش برای رسیدن به دریا از مناطق شهری و روستایی شهرستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار