مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی خوزستان تاکید کرد:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه بانک‌ها نمی‌توانند سرفصل مطالبات خود را برای همیشه باز بگذارند، گفت: بازپرداخت تسهیلات بانک‌ها از سوی تولیدکنندگان باید به موقع انجام شود.
کد خبر: ۷۵۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 04 July 2019

امید بن عباس در خصوص رفتار تولیدکنندگان با بانک‌ها پس از دریافت تسهیلات، اظهار کرد: بازپرداخت تسهیلات بانک‌ها باید به موقع انجام شود زیرا پولی که نزد بانک است یا بیت المال و یا سرمایه مردم است و به این دلیل تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار تولیدکننده و واحد صنعتی قرار می‌دهند، نباید هدر برود.

وی افزود: در شرایط منطقی، هر تولیدکننده‌ای که تسهیلات دریافت کرده و به مجموعه بانکی بدهکار باشد، باید بدهی خود را به بانک پرداخت کند. در مقابل دریافت تسهیلات، بانک هم انتظاراتی از واحد صنعتی دارد و باید این دو موضوع در راستای تولید، متعادل سازی شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: هرچند که جلساتی مانند جلسه ستاد تسهیل به این منظور هستند تا از واحدهای تولیدی حمایت کنند اما در این زمینه اجازه نخواهیم داد تا فضا برای رانت در این ستاد فراهم شود.

بن عباس با اشاره به دستور رئیس‌جمهور که به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی صادر شده است، عنوان کرد: طبق این دستور، به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده شد که به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تأیید ستاد رسیده است، در مورد استمهال و تقسیط برخی از بدهی‌های آن‌ها تصمیم‌گیری شود اما این به معنای آن نیست که تولیدکنندگان نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام نکنند.

وی ادامه داد: در این زمینه هر واحد تولیدی که طرحی را در ستاد تسهیل ارائه دهد، باید شفاف سازی کند تا همه موارد آن مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت تاییدیه ستاد دریافت شود، زیرا طرح احیاء تولید و ساماندهی مالی باید به صورت شفاف ارائه شود و در آن صورت است که دولت نیز کمک‌های خود را انجام خواهد داد.

بن عباس با تاکید بر اینکه بدهی‌های تولیدکننده به بانک‌ها باید تعیین تکلیف شود، بیان کرد: تولیدکننده وظایفی دارد و باید وظایف خود را در قبال بانک و تسهیلاتی که دریافت می‌کند، انجام دهد زیرا بانک نمی‌تواند سرفصل مطالبات خود را برای همیشه باز بگذارد تا هر زمان که تولیدکننده بخواهد، اقساط بانک را پرداخت کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: تولیدکننده یا سرمایه‌گذار باید یک گام به جلو بردارد تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط هم بتوانند کاری برای او انجام دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار