معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حفظ و حراست از تالاب ها از اولویت های زیست محیطی دولت است و حقابه تالاب‌ها نیز در دولت یازدهم به رسمیت شناخته شد.
کد خبر: ۷۵۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 02 July 2019

عیسی کلانتری روز سه شنبه در آئین افتتاح ایستگاه پمپاژ آب انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین‌المللی شادگان در استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعیین و تأمین حقابه تالاب‌ها از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم است و همواره سعی شده تعامل خوبی با وزارت نیرو در این خصوص انجام شود.

وی با بیان اینکه تالاب‌ها به خصوص تالاب‌های بین‌المللی مختص منطقه خاصی نیستند بلکه ارزش جهانی دارند افزود: برای حفظ تالاب‌ها که دارای ارزش منطقه‌ای، ملی و جهانی هستند باید جهانی فکر کرد و منطقه‌ای عمل نمود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: حفظ و حراست از تالاب‌ها از اولویت‌های زیست محیطی دولت است و حقابه تالاب‌ها نیز در دولت یازدهم به رسمیت شناخته شد.

کلانتری تصریح کرد: طرح انتقال آب از حوزه کارون به تالاب بین المللی شادگان در حفظ و تأمین آب تالاب شادگان مهم و تأثیر گذار است و با بهره برداری از آن پنج متر مکعب در ثانیه آب از رودخانه کارون به مناطقی که در انتهای تالاب شادگان و از حوزه آبی رودخانه مارون تغذیه می‌شود انتقال می یاد که این مهم به احیای تالاب کمک می‌کند.

وی افزود: بخشی از آب انتقال‌یافته از کارون برای آبیاری نخلستان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد تا کشاورزی و معیشت مردم منطقه نیز تأمین شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دنبال این هستیم تا حقابه تالاب بین‌المللی شادگان از سمت رودخانه مارون نیز تأمین شود تا وضعیت تالاب پایدار بماند.

استاندار خوزستان نیز در این آئین گفت: کانال محیط زیست شادگان سال‌ها در حال احداث بود که از محل اعتبارات ریزگردها آخرین اعتبارات لازم برای تکمیل آن پرداخت شد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: این کانال حقابه تالاب بین المللی شادگان و بخش انتهایی تالاب را که برای آبیاری نخیلات بخش خنافره استفاده می‌شود را تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: نخیلات شادگان با کم شدن حقابه رودخانه جراحی با خشکسالی مواجه بودند و اکنون این کانال کمک می‌کند حقابه انتهای تالاب بین المللی شادگان تأمین شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار