کد خبر: ۷۵۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 02 July 2019

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به مناسبت هفته قوه قضاییه با رئیس کل دادگستری استان مازندران دیدار کرد. ‎

حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در این دیدار با با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با بهره‌گیری از تعالیم نورانی اسلام، جایگاه و نقشی والا و مهم برای زنان در نظر گرفت است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران زنان از یک طرف توانمندی‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات می‌رسانند و از طرف دیگر از فضای خانه و تربیت فرزند و نقش‌های همسری و مادری خود نیز فاصله نمی‌گیرند. این عملکرد نتیجه احترام به آموزه‌های اسلام در مورد اهمیت دادن به خانواده و نقش محوری زن در آن است.

وی با اشاره به اینکه مسأله زنان در جامعه در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین می‌شود، افزود: این نگاه به مسائل زنان که نشات گرفته از دین مبین اسلام است، سبب ارتقای توانمندی‌های بانوان و پیشرفت جامعه شده است. اسلام برای زنان جایگاه والایی قائل است. از این منظر زن دارای کرامت است و به عنوان سنگ بنای خانواده و جامعه محسوب می‌شود و بر اساس این نگرش حضور زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی مانع از تشکیل خانواده و استحکام بخشیدن به آن نمی‌شود.

رییس کل دادگستری استان مازندران با بیان این که این همه توجه سیاستمداران و فلاسفه به موضوع خانواده بدلیل نقش مهمی است که خانواده در سلامت جامعه دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری خانواده را سلول اصلی جامعه می‌داند که اگر این سلول سالم باشد، بقیه جامعه نیز سالم خواهد بود. معظم له پیشرفت جامعه اسلامی را بدون بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط، امکان‌پذیر نمی‌دانند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران زن به عنوان محور آرامش خانواده مطرح است. در نگاه رهبر معظم انقلاب، اگر نقش آرامش دهنده زن و نقش امنیت بخش مرد با یکدیگر هماهنگ باشد، محبت و علاقه بین آن‌ها ایجاد خواهد شد و نتیجه این هماهنگی و همیاری آن است که مشکلات بیرون از خانه برای زن قابل تحمل خواهد شد و زن در عرصه اجتماع می‌تواند نقش فعال و اثرگذار داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی به کرامت و شخصیت انسان، اعم از زن و مرد توجه جدی شده است، خاطرنشان کرد: این توجه و اهتمام در مورد زنان، دو چندان شده و این قانون در موارد متعددی بر پاسداشت شخصیت انسانی زن و زمینه‌سازی برای رشد شخصیت او تأکید کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار