ورزشی
بازرس کل استان مرکزی گفت: در خصوص باشگاه آلومینیوم تصمیمی که در شورای تأمین استان گرفته شد مبنی بر حمایت از ورزش استان بوده و فعالیت این باشگاه منوط به اخذ مجوز از وزارت کشور شده است.
کد خبر: ۷۵۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 01 July 2019

 به گزارش تابناک مرکزی؛ سید مهدی تقوی بازرس کل استان مرکزی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در اراک گفت: حیطه وظایف و فعالیت‌های سازمان بازرسی مربوط به جرائم دولتی و مؤسساتی که خصوصی نباشند است.
تقوی اظهار کرد: به موجب قانون حقی برای اعلام عملکرد سازمان بازرسی نداریم چراکه تمامی موارد محرمانه هستند مگر در مواردی که رأی قطعی صادر شود و از طریق همان مرجع رسیدگی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تخلفات به صورت تذکری به دستگاه مربوط اعلام می‌شوند و تنها ۲۰ درصد به گزارشات اختصاصی برمی گردد ادامه داد: از ۲۰ درصد گزارشات اختصاصی، ۵۰ درصد آن، چون قابل احراز نیست تصمیمی گرفته نمی‌شود و تنها مقدار ناچیزی اعلام خواهد شد.

بازرس کل استان مرکزی با بیان اینکه در سه مرحله می‌توانیم نسبت به تخلفات دستگاه‌ها تذکرات و اقدامات لازم را انجام دهیم افزود: تذکرات در سه مرحله قبل، حین انجام و پایان عملیات دستگاه در قالب تذکرات و گزارشات هشداری داده می‌شود که این امر از مهمترین اقدامات پیشگیرانه سازمان بازرسی است.

وی به رتبه بندی سلامت اداره‌های استان و کشور اشاره کرد و گفت: در خصوص رتبه بندی سلامت اداره‌های استان و  کشور به دلیل اینکه این موضوع بین المللی است و ما هم شاخص‌های آن را از نظر شرعی قبول نداریم ایراداتی وارد است چراکه ورود دستگاه‌های بین المللی به داخل دخالت در امور داخلی کشور محسوب می‌شود و از نظر قانونی و شرعی اشکال دارد.

تقوی بیان کرد: در مجموع متأسفانه رتبه ایران از نظر سلامت دستگاه‌های اداری خوب نیست و جزء ۱۰۰ کشور به بالا هستیم.

بازرس کل استان مرکزی به مشکلات شرکت هپکو اشاره‌ای کرد و ادامه داد: شرکت هپکو به دلیل اینکه خصوصی است سازمان بازرسی ورود به این شرکت نمی‌کند، ولی در خصوص عملکرد سازمان خصوصی سازی پرونده‌ای در سازمان مرکزی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص باشگاه آلومینیوم تصمیمی که در شورای تأمین استان گرفته شد مبنی بر حمایت از ورزش استان بوده و فعالیت این باشگاه منوط به اخذ مجوز از مرجع بالادستی که وزارت کشور است، شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار