رییس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان‌غربی گفت: اعضای این مجمع یک هزار و ۳۵۴ باب مدرسه در قالب ۶ هزار و ۷۸۸ کلاس درسی از زمان تشکیل مجمع در سطح استان ساخته‌اند.
کد خبر: ۷۵۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 30 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی آخوندیان با اشاره به آغاز فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۷۷ اظهار کرد: در این مدت اعضای این مجمع یک هزار و ۳۵۴ باب مدرسه در قالب ۶ هزار و ۷۸۸ کلاس درسی ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدارس برابر با ۳۶۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: در طول سال ۹۷ نیز در استان ۲۹ مدرسه در قالب ۱۳۲ کلاس درس و با اعتبار ۲۲میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته تعهد ۹۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومانی برای ساخت مدارس در سطح استان داشته‌اند که ۹۰ درصد این تعهدات عملی شده است.

وی با بیان اینکه خیران خوی در سال گذشته با تعهد ۱۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای ساخت مدرسه در مناطق مختلف این شهرستان و همچنین حدود ۹۴ میلیون تومان هم در سطح استان متعهد رتبه نخست را در سطح استان از نظر بیشترین میزان تعهد داشته‌اند، عنوان کرد: امسال نیز خیرین مدرسه‌ساز ۲۴ میلیارد تومان برای احداث مدارس جدید متعهد شدند.

آخوندیان با اشاره به نقش مدارس در توسعه و پیشرفت کشور ادامه داد: اگر فرزندان این کشور با حضور در مدارس از دانش و سواد کافی برخوردار باشند به توسعه کشور نیز کمک خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برای این منظور خیرین مدرسه‌ساز هدف خود را ساخت مدارس قرار داده و تاکنون ۳۱ درصد مدارس کشور توسط این انجمن‌ها سراسر ایران ساخته شده است و همکاری این خیران با وزارت آموزش و پروش همچنان ادامه دارد.

عضویت ۳۹۷۸ نفر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: در سطح استان ۳ هزار ۹۷۸ نفر عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستند که از این تعداد ۴۰۰ نفر فقط خیر مدرسه‌ساز هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار