وزیر نیرو گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان دارای تنها چهار تصفیه‌خانه فاضلاب بود که این رقم به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون به ۲۲۰ مورد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۵۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 30 June 2019

 

رضا اردکانیان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد نمونه قزوین با بیان این مطلب افزود: ۳۲ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر نیز در حال ساخت بوده و تا پایان کار دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ساخت تصفیه‌‎خانه محمودآباد نمونه قزوین با مشارکت بخش خصوصی، گفت: این تصفیه خانه، چهاردهمین تصفیه خانه‌ای است که با مشارکت این بخش در کشور ساخته شده است.

اردکانیان با بیان اینکه کشورمان در یک منطقه خشک و بیابانی قرار گرفته است، افزود: باید از ظرفیت پساب‌های تصفیه شده برای به کارگیری در بخش صنعت و کشاورزی بیش از پیش بهره ببریم. تصفیه‌خانه‌ها با کارکرد خود علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای آبی بخش صنعت و کشاورزی، موجب کمک به حفظ محیط زیست نیز می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶ درصد روستاییان کشور به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند که این رقم در استان قزوین حدود ۸۶ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: تصفیه خانه آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار