از ابتدای امسال؛
سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد.
کد خبر: ۷۵۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 27 June 2019

محمد آل خمیس با بیان اینکه از این تعداد چاه ۱۳ حلقه توسعه‌ای - توصیفی و ۱۵ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است، اظهارداشت: ۱۹ حلقه از شمار این چاه‌ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ۲ حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، ۲ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۲ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و سه حلقه در قالب پروژه‌ای حفاری که پس از تکمیل در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ دستگاه حفاری در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است، ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه در مجموع افزون بر ۳۶ هزار و ۹۶۰ متر حفاری چاه‌ها به ثبت رسید.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری مقدمات آغاز عملیات چند پروژه جدید حفاری که از سوی شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی و مهندسی و توسعه نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از طریق مناقصه به این شرکت واگذار شده است صورت گرفت و این پروژه‌ها در مراحل آغاز کارهای اجرایی قرار دارند.

وی افزود: همچنین در راستای ایجاد ساختار منسجم عملیاتی و افزایش کارآیی و پشتیبانی مطلوب‌تر، مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۴ که ۱۶ دستگاه حفاری خشکی سنگین و یک دستگاه حفاری فوق سنگین در اختیار داشت حذف و دکل‌های تحت سرپرستی آن در مدیریت‌های عملیات حفاری یک تا سه ادغام شدند.

بر اساس این گزارش، ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر دارای ۷۲ دستگاه حفاری ملکی شامل ۶۹ دکل خشکی و سه دکل دریایی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار