مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ضمن تاکید بر اتخاذ تمامی تدابیر لازم جهت محافظت از محیط زیست، راهبری بهینه فرایند تولید را مستلزم ایمن بودن کامل تأسیسات فرایندی و خطوط لوله جریانی تحت اختیار شرکت دانست.
کد خبر: ۷۵۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 26 June 2019

باقر قاسمی اقدامات انجام شده طی سه ماهه آغازین سال در راستای ایمن سازی خطوط لوله جریانی این شرکت با هدف صیانت از محیط زیست و منابع هیدروکربوری را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی خطوط لوله یکی از مهمترین اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برای رسیدن به ایمن ترین سطح عملیاتی است، افزود: خط ۲۰ اینچ گاز شرقی مارون در ۲ موضع و در مجموع با تعویض ۳۸ متر لوله، خط ۲۰ اینچ گاز کمکی غرب در چهار موضع و جمعاً با تعویض ۳۲۴ متر لوله، خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در مقطع رودخانه کوپال با تعویض ۵۰۰ متر لوله و خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در ۱۷ موضع توسط طرح جامع بازرسی و تعمیرات خطوط با ۱۷۰ متر لوله مورد تعمیر قرار گرفت.

مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یادآور شد: ایمن سازی خط ۳۶ اینچ نفت کمکی توسط طرح جامع و ایمن سازی خطوط ۳۲ و ۱۶ اینچ گاز ایستگاه تزریق گاز مارون در مقطع رودخانه رامشیر نیز در حال انجام است.

قاسمی تصریح کرد: خط ۱۲ اینچ گاز خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز شماره پنج مارون به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۶۰ متر از آن تعویض شد و خط هشت اینچ خروجی یکی از چاه‌های خامی نیز به طول ۲ هزار و ۳۷۰ متر مورد گمانه زنی و ضخامت سنجی قرار گرفت که در نهایت ۵۰۰ متر آن تعویض گریید.

وی به آمار کلی ضخامت سنجی و بازرسی فنی خطوط لوله و تأسیسات شرکت در فصل بهار اشاره کرد و گفت: خطوط یادشده ۲۰ هزار و ۵۰۳ موضع ضخامت سنجی شد و ۲ هزار و ۱۱۸ و یکهزار و ۳۸۲ موضع نیز به ترتیب در بخش‌های بازرسی فنی و خوردگی فلزات مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ظرفیت تولید حدود ۵۸۰ هزار بشکه نفت در روز را دارد که بخشی از آن برای مصارف داخلی و بخش دیگر برای صادرات استفاده می‌شود.

منطقه جغرافیایی این شرکت از شمال به هفتگل و نفت سفید، از شرق و جنوب شرقی به رودخانه جراحی و از غرب و جنوب غربی به ۳۰ کیلومتری اهواز محدود بوده و با وسعتی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع در برگیرنده میادین مارون، کوپال وشادگان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار