رییس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد:
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه سنجش سلامت نوآموزان خوزستانی از یکم تیرماه آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 70 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول و 40 هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گیرند.
کد خبر: ۷۵۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 26 June 2019

علی ممبینی اظهار کرد: فرایند ثبت‌نام از 22 خرداد ماه آغاز شده است. فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در استان از یکم تیرماه آغاز شده است. سنجش نوآموزان تا شهریورماه و تا زمانی که آمارها نشان دهد دانش‌آموزی باقی مانده است، ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع 57 پایگاه سنجش سلامت در استان، 55 پایگاه فعال هستند. از این تعداد سه پایگاه برای نوآموزان عشایری در نظر گرفته شده‌ است که به دلیل اینکه هنوز تعدادی از نوآموزان در کوچ هستند، از این سه پایگاه، در حال حاضر فقط یک پایگاه فعال است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 70 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول و 40 هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گیرند.

ممبینی در خصوص نحوه ثبت‌نام نوآموزان در طرح سنجش سلامت، تصریح کرد: اولیا باید به مدرسه‌ای که می‌خواهند فرزندشان در آن درس بخواند مراجعه کنند. مدیر مدرسه کار ثبت‌نام و نوبت‌گیری را برای آن‌ها انجام می‌دهد، سپس یک کپی از اطلاعات به آن‌ها می‌دهد که در آن تاریخ نوبت سنجش نوآموز و آدرس پایگاهی که باید به آن مراجعه کنند، درج شده است.

وی افرود: در این طرح با انجام اقداماتی از جمله سنجش بینایی، سنجش شنوایی، سنجش هوش و معاینات جسمی حرکتی، نوآموزان از لحاظ شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت وجود‌ هرگونه مشکل برای بررسی‌های بیشتر به مراکز تشخیصی و تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار