معاون وزیر کشور:
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: کارها و خدمات انجام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در مناطق سیل زده استان خوزستان با وجود کمبود اعتبارات، مطلوب و نویدبخش بوده است.
کد خبر: ۷۵۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ 25 June 2019

مهدی جمالی‌نژاد در کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان در استانداری خوزستان اظهار داشت: در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به غیر از مساله تخصیص اعتبارات و بودجه‌ای برای تعمیر و تجهیز زیرساخت‌ها، روند بازسازی‌ها نیز دنبال می‌شود به ویژه در خوزستان که تابستان آن با سایر نقاط کشور متفاوت است.

وی افزود: با وجود اینکه کمبود اعتبارت وجود دارد اما همین اعتبارت موجود در استان خوزستان نیز به خوبی مدیریت شده است و مشکلات و مسائلی که در نشست‌های قبلی وجود داشته در این نشست برطرف شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به حوزه‌های زیرساختی در شهرها و روستاها تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرهای و روستاهای استان خوزستان در سیلاب‌های اخیر بیشترین خسارت را دیدند در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توجه ویژه ای به شهرها و روستاهای استان خوزستان دارم.

وی افزود: در هفته‌های آینده قرارگاه بازسازی و نوسازی را با حضور وزیر کشور در خوزستان خواهیم داشت و همچنین به شهر و روستاهای استان به منظور تجهیز زیرساخت‌های روستایی و شهری اعتباری تخصیص خواهیم داد.

جمالی نژاد با اشاره به مصوبه‌های هیأت دولت در بحث سیل تصریح کرد: معیشت مردم، کشاورزی و باغات آن‌ها برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود، پس از آن نیز سرپناه مردم و مسکن بسیار برای ما مهم است.

وی گفت: دومین مصوبه هیأت وزیران که هفته گذشته در خصوص زیرساخت‌های شهری و روستایی تصویب شد و مبلغ خوبی برای راه شهر سازی، وزرات نیرو و سازمان شهرداری‌ها تخصیص داده شد که فکر می‌کنم بتواند تا حد زیادی مشکلات را رفع کند.

روند ثبت پرونده سیل زدگان کند است

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در این نشست با اشاره به وضعیت ثبت پرونده‌ها گفت: شتاب ثبت پرونده‌های سیل زدگان در سامانه سجاد بسیار پایین است که همین موضوع موجب ایجاد مشکلاتی شده است لذا ضرورت دارد در روند ثبت پرونده‌ها تسریع شود.

کیامرث حاجی زاده افزود: یکی از مشکلات قرارگاه در حوزه بانک‌ها بود که با پیگیری‌ها وافر قرارگاه و ارسال ابلاغیه به آنها در حال برطرف شدن است.

وی گفت: مصوب کردیم در شهرستان‌هایی که تعداد شعب بانک‌های عامل کم است افراد بیشتری مأمور شوند و در روند کارهای بانکی سیل زدگان سرعتی ایجاد شود.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: میزان اعتباری که بانک‌ها دارند به اندازه پرونده‌ها نیست و برای همین این میزان اعتبار تنها ۷۰ درصد پرونده‌ها را پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی برای توزیع میان سیل زدگان در نظر گرفته شده که تاکنون به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحویل داده شده است.

حاجی زاده در خصوص وضعیت اراضی کشاورزی بیان کرد: عمده زمین‌ها کشاورزی آماده کشت هستند و اقدامات لازم برای تخلیه آب از هفت هزار مترمکعب اراضی باقی مانده در حال انجام است که به زودی به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: با توجه به این اراضی زیادی زیر کشت برنج رفته است ما نگران زهاب های تولید شده هستیم که باید به این مساله توجه جدی صورت گیرد.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: در مجموع روند اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی شتاب خوبی گرفته است.

وی با اشاره به نارضایتی کشاورزان نسبت به کمکهای بلاعوضی که برای آنان در نظر گرفته شده است گفت: اعتبارات بلاعوض تخصیص داده شد ولی کشاورزان هنوز نقدینگی کافی ندارند و اکنون مشکل اصلی ما خسارت کشاورزی است چرا که مردم به دنبال دریافت خسارت خود هستند تا بتوانند کشت تابستان را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا سیلاب فروردین امسال و سیل‌های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تأسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان تاثیر گذاشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار