رئیس پلیس راه ایلام؛
رئیس پلیس راه ایلام از حضور ۳۹ تیم گشتی پلیس راه در جاده های ایلام همزمان با آغاز طرح تابستانی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 25 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: طرح تابستانی پلیس راه از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با مشارکت دستگاه های خدماتی و امداد رسان در سطح محورهای برون شهری آغاز شده است.

وی عنوان کرد: در مدت اجرای این طرح، حدود ۳۵ تیم گشتی محسوس و چهار تیم گشتی نامحسوس به صورت شبانه روز در طول محورهای استان اقدام به گشت زنی می کنند.

همتی زاده بیان داشت: تیم های گشتی پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب وظیفه کنترل و نظارت بر تردد خودروها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه توجه به کوهستانی و پرپیچ و خم بودن مسیرهای مواصلاتی استان و عدم یکنواختی مسیرهای استان رانندگان از هرگونه عجله و شتاب بی مورد خودداری کنند، گفت: گشت های پلیس راه استان با تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکات مارپیچ و عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان که از علل اصلی تصادفات طرح تابستانی سال گذشته بوده، برخورد جدی و بدون اغماض خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس بوده ضمن اینکه نظارت دقیقی نیز بر نحوه فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر انجام می شود تا شاهد کاهش تخلفات این بخش باشیم.

رئیس پلیس راه ایلام ادامه داد: با توجه به نقش مهم تخلفات حادثه ساز در وقوع تصادفات رانندگی در مسیرهای برون شهری، چناچه رانندگانی مرتکب دو تخلف حادثه ساز (سبقت-سرعت-حرکات نمایشی-تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت-تجاوز به چپ و حرکات مارپیچ) به صورت همزمان شوند برابر بند «د» ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وسیله نقلیه آنها به مدت ۷۲ ساعت توقیف می شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار