مدیر شرکت توزیع برق دزفول گفت: ۱۶۸ اشتراک برق غیرمجاز در باغ های مرکبات دزفول در یک ماه گذشته جمع آوری شده است.
کد خبر: ۷۵۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 26 June 2019

اقبال طیب طاهر افزود: انشعاب‌های غیرمجاز جمع آوری شده مربوط به مسیر باغ‌های محمدبن جعفر، شمس آباد و عباس آباد بودند که به دلیل مصرف بالای برق، بار زیادی به شبکه توزیع برق وارد می‌کردند.

وی با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز برق موجب افت ولتاژ در این مناطق مسکونی شده است، گفت: ۹ اشتراک در خردادماه امسال با تعرفه واگذار شد که متقاضیان به صورت قانونی از آنها استفاده می‌کنند.

وی افزود: انشعاب‌های غیرمجاز برق ابتدا با اخطاریه شرکت توزیع برق مواجه می شوند و در صورتی که نسبت به خرید قانونی اشتراک اقدام کنند برای طی روند قانونی به آنها فرصت داده می‌شود، در غیر این صورت نسبت به جمع آوری اشتراک غیرمجاز آنها اقدام می شود.

مدیر شرکت توزیع برق دزفول با بیان اینکه فروش اشتراک برق فقط در صورت داشتن مجوز جهاد کشاورزی انجام می شود، اظهار داشت: اکنون فرآیند اداری صدور مجوز توسط جهاد کشاورزی متوقف شده و مجوزهای موجود مربوط به سال گذشته هستند لذا طبق دستورات فعلاً مجوزی صادر نمی‌شود.

وی افزود: مصرف برق به دلیل توسعه باغ ویلاها در باغ‌های مرکبات بالا است که این موضوع افزایش بار قابل توجهی به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

شهرستان دزفول در حال حاضر حدود ۱۶۰ هزار مشترک برق دارد.

این شهرستان با توجه به خاک حاصلخیز دارای اراضی باغی و زراعی فراوانی است. روند تبدیل باغ های مرکبات به باغ های تفریخی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته که این موضوع چالش هایی نیز به همراه داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار