دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد:
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان اینکه با کمبود شدید مسکن در بازار مواجه هستیم، گفت: تولید مسکن با کاهش 50 درصدی در طول چند سال اخیر مواجه شده است.
کد خبر: ۷۵۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 24 June 2019

فرشید پورحاجت با اشاره به بحث کمبود مسکن در کشور اظهار کرد: عرضه و تقاضا در هر بازار اثرگذاری خود را دارد و در بازار مسکن شرایط به شکلی است که متاسفانه با کمبود شدید مسکن در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: عدم توجه به تقویت حوزه تولید مسکن و بی برنامگی در سال‌های گذشته در این حوزه باعث شده تا شاهد کاهش تولید مسکن باشیم و این مساله زمینه ساز کمبود مسکن در کشور شده است.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: با توجه به شرایطی که برای بازار تولید مسکن به وجود آمده، هزینه‌های تمام شده تولید نیز افزایش پیدا کرده و این مساله زمینه ساز عرضه کمتر مسکن و به وجود آمدن کمبود شدید مسکن در کشور شده است.

پورحاجت با اشاره به اینکه اکنون سقف تولید مسکن در کشور سالانه 350 هزار واحد مسکونی است، عنوان کرد: تا سال 91 به صورت میانگین سالانه حدود 600 تا 800 هزار واحد مسکونی در کشور تولید می‌شد اما به علت سیاست‌های مداخله‌گرانه دولت و سیاست‌هایی که بیشتر جنبه انبساطی داشته‌اند، تولید مسکن با کاهشی 50 درصدی در طول چند سال اخیر مواجه شده است.

وی افزود: بی توجهی به فضای کسب و کار و عدم همخوانی سیاست‌های در نظر گرفته شده برای حوزه تولید مسکن در کشور با این بخش، زمینه ساز به وجود آمدن مشکلاتی شده است که نتیجه آن کمبود شدید مسکن است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار