مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت:هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از خدمات این شرکت بهره مند و بیش از ۵۴ درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان ۶ ماهه اول سال جاری به ۵۶ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۷۵۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 23 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ افشین مظاهری اظهار داشت: منابع اصلی آب استان ایلام شامل منابع سطحی مانند سدها و منابع زیرزمینی شامل چاه‌ها و چشمه‌ها هستند، این منابع تأمین آب شامل تعداد ۹ چشمه، ۵۶ چاه، و یک سد با حجم تولید در حدود ۴۲ میلیون متر مکعب در سال که با خطوط انتقالی به طول ۵۰۸ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۱۳۴۱ کیلومتر است.

وی ایلام را از استان‌های پرمصرف آب در کشور دانست و تصریح کرد: متوسط سرانه مصرف آب هر خانوار در کشور ۱۵.۳ متر مکعب در شبانه روز بوده که این میزان در ایلام ۱۷ متر مکعب است.

مظاهری با بیان اینکه سرانه مصرف آب در ایلام ۱۵۰ لیتر است، افزود: سرانه استاندارد آب به ازای هر نفر ۴۵ لیتر است که این میزان در استان ایلام بسیار بیشتر از متوسط کشوری است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده این شرکت طی سال گذشته در راستای کاهش میزان مصرف آب در استان یاداور شد: با ارائه برنامه‌هی این شرکت جهت کاهش مصرف، میانگین مصرف آب از ۱۷.۲ به میزان ۱۶.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به مشکلات پیش روی این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبار جهت اجرای طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر، نوسانات قیمت، عدم استقبال فروشنگان از مناقصات خرید لوله و اتصالات بدلیل نوسانات ارز از جمله مشکلات پیش روی این شرکت است.

مظاهری مدیریت و بهینه سازی مصرف آب در استان را نیازمند آموزش و فرهنگ سازی دانست و گفت: مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ریزی برای افزایش شاخص بهره مندی شبکه فاضلاب استان خبر داد و تاکید کرد: تا کنون بیش از ۸۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح ۶ شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران، دره شهر، مهران و سرابله انجام شده است.

وی از برنامه ریزی برای افزایش شاخص بهره مندی شبکه فاضلاب استان خبر داد و افزود: کل انشعابات اجرا شده در شبکه فاضلاب استان را ۷۳ هزار و ۵۰۰ فقره است.

مظاهری با اشاره یه پروژه‌های آبرسانی در دست اجرای این شرکت اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی، بدره، آبدانان، دهلران، منطقه ویژه اقتصادی مهران و خطوط انتقال چشمه آب گل گل شهر ایلام هر کدام با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام از کلنگ زنی آب شیرین کن شهر ملکشاهی خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بهمن سال گذشته کلنگ زنی شد.

به گفته وی این طرح جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی ظرف مدت ۶ ماه انجام خواهد شد.

مظاهری با اشاره به اقدامات این شرکت در سال ۹۷ نیز گفت: سال گذشته ۲۸.۸ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب با اعتباری افزون بر ۱۷۵ میلیارد و ۸۲ کیلومتر شبکه خطوط فاضلاب با تعداد چهار هزار و ۶۱۴ فقره انشعاب انجام شد.

وی از جمع آوری سال گذشته ۷۲۶ رشته انشعاب غیرمجاز آب در ایلام در سال گذشته خبر داد و گفت: تلاش‌ها و اقدام‌های لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب در شهرهای مختلف این استان با جدیت در حال انجام است، گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب ایلام با هرگونه انشعاب آب غیرمجاز به‌شدت برخورد می‌کنند./م

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار