فرماندار بندرماهشهر گفت: تصمیم قطعی در خصوص جدا شدن بندر امام خمینی(ره) از بندرماهشهر گرفته نشده است؛ برای این موضوع یک تیم اقتصادی باید منطقه را مورد ارزیابی قرار دهد و طرح‌های پیشنهادی باید به اطلاع شورا، شهردار و معتمدین هر دو شهر برسد.
کد خبر: ۷۵۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 23 June 2019

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری شهرستان در حال حاضر 11 و 3 درصد است، اظهار کرد: ملاک و معیار نرخ بیکاری شهرستان، ثبت آن در اداره کار شهرستان است.

وی افزود: در سال 1397 بیش از 1800 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است که 740 نفر مربوط به پروژه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی است و حدود 350 نفر نیز توسط صنایع پتروشیمی انجام شده است. اولویت در شهرستان ایجاد اشتغال است اما نباید به محیط زیست منطقه آسیب وارد شود، با حفظ الزامات محیط زیست باید توسعه و اشتغال شهرستان پیگیری شود.

فرماندار شهرستان در خصوص میزان اشتغال و توجه به روستاهای شهرستان بیان کرد: در سال گذشته بیش از 20 روستا در شهرستان بندرماهشهر بهسازی شده‌اند و حداقل در این زمینه نیز 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد.

بیرانوند اضافه کرد: در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره فعلی به روستاها توجه نشده است، روستای گرگر با جمعیت بیش از 2 هزار نفر سال‌ها از آب خام استفاده می‌کردند که خوشبختانه موضوع آب بهداشتی روستا نیز در حال پیگیری برای رسیدن به نتیجه است.

تصمیمی در خصوص شهرستان شدن بندر امام اتخاذ نشده است

بیرانوند با بیان اینکه تصمیم قطعی در خصوص جدا شدن بندر امام خمینی(ره) از بندرماهشهر گرفته نشده است، عنوان کرد: تقسیمات کشوری در خصوص جدایی بندر امام خمینی(ره) از شهرستان بندرماهشهر یک مبحث تخصصی است، اگر مسئله‌ای در شورای تامین شهرستان مطرح می‌شود می‌تواند دلایل اجتماعی و یا امنیتی داشته باشد و لزوما مطرح شدن یک طرح در شورای تامین به معنای امنیتی بودن موضوع نیست.

وی افزود: شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) برای اولین بار نیست که در شورای تامین مطرح می‌شود اما این موضوع به معنای تصمیم گیری در خصوص شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) و همچنین تصمیم گیری در خصوص حریم و محدوده نیست؛ استاندار خوزستان نیز ماه رمضان سال گذشته در بندر امام خمینی(ره) مطرح کرد که اگر تصمیمی در خصوص شهرستان بندر امام خمینی(ره) گرفته می‌شود باید با در نظر گرفتن صلاح مردم باشد و قطعا یا مردم در میان گذاشته می‌شود و نباید مخفی باقی بماند.

فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد: یک تیم اقتصادی باید منطقه را مورد ارزیابی قرار دهد و طرح‌های پیشنهادی باید به اطلاع شورا، شهردار و معتمدین هر دو شهر بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) برسد، در حال حاضر طرح پیشنهادی در استانداری قرار دارد و هنوز به وزارت کشور ارسال نشده است و تصمیمی نیز در این خصوص اتخاذ نشده است؛ بنده اطلاعی از زمان ارائه طرح پیشنهادی ندارم.

بیرانوند شایعات مطرح شده در خصوص خرید جرثقیل و کارگرفتن وی از صنایع و ادارات شهرستان را بی‌پایه و اساس خواند و گفت: موضوع خرید جرثقیل توسط بنده و کار کردن برادر همسر بنده با این وسیله در شهرستان صحت ندارد و از اساس کذب است؛ باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم خوشحالم در منطقه‌ای صنعتی زندگی می‌کنم و هیچ درخواست شخصی برای خودم یا اقوام خودم نداشته‌ام و این را می‌توانید از مدیران شهرستان بپرسید.

یک کلانتری در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) احداث می‌شود

فرماندار بندر ماهشهر با بیان اینکه تنها شهرستان استان هستیم که روند صعودی در جرائم نداشته است، بیان کرد: در خصوص مسائل امنیتی و انتظامی تنها شهرستان استان خوزستان هستیم که روند جرائم صعودی نبوده است، نصب دوربین‌های مدار بسته بندر امام خمینی(ره) با اعتبار 10 میلیارد ریال در حال انجام است و پیمانکار در حال انجام عملیات نصب و راه اندازی است؛ طرح‌های ارتقاء امنیت با مشارکت بسیج و نیروی انتظامی در حال انجام است؛ با اجرای طرح پایلوت امنیتی جرائم با توجه به 10 ماهه سال گذشته 53 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: احداث یک کلانتری در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) مصوب شده است که نیمی بودجه آن از طریق اعتبارت شهرستان و نیمی دیگر توسط مسکن و شهرسازی تامین می‌شود، همچنین سارق اصلی آهن آلات ساختمان های مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) دستگیر شد.

وی با بیان اینکه شهرداری شهر چمران هیچ بدهی ندارد، افزود: یکی از بهترین شهرداری های شهرستان، شهرداری شهر چمران است که بدهی انباشته ندارد و بسیار چالاک است؛ در بحث عمران شهر شهید چمران یک مدرسه دیده شده است و درمانگاه این شهر نیز به‌زودی شبانه روزی خواهد شد، همچنین پارک آبی شهرستان بندرماهشهر مهمترین درخواست بنده از مدیرعامل جدید شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی است و توپ در حال حاضر در زمین شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی قرار دارد.

بیرانوند افزود: اختلاف شورای شهر و شهردار بندر امام خمینی(ره) در خصوص سکونت یا عدم سکونت شهردار این شهر باید از طریق شورای حل اختلاف استان پیگیری شود و فرمانداری وظایف خود را در این خصوص انجام داده است.

فرماندار بندرماهشهر در پایان گفت: در خصوص مشکلات ایستگاه راه آهن بندر امام خمینی(ره) و ایستاده سوار شدن مردم بندر امام خمینی(ره) در مسیر بندر امام به اهواز در روزهای تعطیل، این موضوع را با مدیرکل راه آهن جنوب در میان گذاشته‌ام و تا حصول نتیجه پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار