رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به تأکیدات صورت گرفته در روزهای اولیه سیلاب مبنی بر اینکه در اسرع وقت زیرساخت‌ها باید به حالت اولیه بازگردند، گفت: بنابراین دستگاه‌های مرتبط، توان کاری خود را محدود به زمان تأمین و ابلاغ اعتبار ندانسته و به همین خاطر با تعیین اولویت نسبت به ترمیم زیرساخت‌ها اقدام کردند و می‌توان گفت که استان در حال حاضر شرایط حاد آن‌چنانی ندارد با این وجود باید کار ترمیم را ادامه دهیم.
کد خبر: ۷۵۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 23 June 2019

امید حاجتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه علاوه بر ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریالی که بابت خسارات بلاعوض مردمی بخش کشاورزی تأمین و به استان ابلاغ شد، اظهار داشت: مبلغ ۶۱۰ میلیارد ریال دیگر از مواد ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه برای انجام اقدامات پیشگیرانه و هزینه‌هایی که برای تقویت سیل بندها شده بود به استان ابلاغ شد.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی وزارت کشور به استانداری خوزستان برای انجام این هزینه‌ها، گفت: علاوه بر این ستاد اجرایی فرمان امام خمینی تعداد ۱۰ هزار بسته حمایتی برای خسارت دیدگان سیل خوزستان در نظر گرفته شده که مراحل توزیع آن آغاز شده است.

حاجتی یادآور شد: عمده این بسته‌ها در بین روستاییانی که لوازم زندگی آنها به دلیل در معرض بودن سیلاب دچار آسیب شد، توزیع می‌شود.

دبیر شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه تا امروز مبلغ ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای بخش‌های مختلف توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده و یا در شرف اخذ تصویب نهایی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: برای بخش برق مبلغ ۵۳۶ میلیارد ریال، تأسیسات آبی کشاورزی ۶۵۵ میلیارد ریال، آب و فاضلاب روستایی ۳۰۰ میلیارد ریال، آب و فاضلاب‌های شهر اهواز و استان ۹۸۰ میلیارد ریال، زیر ساخت‌های شهری و روستایی یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال، حوزه راه سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و برای بنیاد مسکن پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نهایی شده است.

وی افزود: امیدوار هستیم سریع‌تر بتوانیم در حوزه زیرساخت‌ها مشابه پرداخت خسارت‌های مردمی وارد عمل شویم و بتوانیم شرایط را به حالت قبل برگردانیم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تأکیدات صورت گرفته در روزهای اولیه سیلاب مبنی بر اینکه در اسرع وقت زیرساخت‌ها باید به حالت اولیه بازگردند، گفت: بنابراین دستگاه‌های مرتبط، توان کاری خود را محدود به زمان تأمین و ابلاغ اعتبار ندانسته و به همین خاطر با تعیین اولویت نسبت به ترمیم زیرساخت‌ها اقدام کردند و می‌توان گفت که استان در حال حاضر شرایط حاد آن‌چنانی ندارد با این وجود باید کار ترمیم را ادامه دهیم.

حاجتی همچنین با بیان اینکه در بعضی از مناطق که زمین‌ها دچار آب گرفتگی هستند و طبیعی است که گلایه‌هایی وجود داشته باشد، افزود: با این وجود عمده مناطق چه در بحث اراضی کشاورزی و چه در بحث روستاها، آب گرفتگی ها برطرف شده و شرایط به وضعیت سابق بازگشته و امیدوار هستیم که بتوانیم بقیه کارها نیز به مرور زمان و با مدیریت انجام شوند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار