رئیس ستاد انتخابات خوزستان :
حسین زاده با بیان اینکه زیرساخت‌های برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در استان فراهم است، گفت: در شهرستان‌هایی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد 2 تا 3 ساعت بعد از برگزاری انتخابات آرا به صورت تفکیک شده و با اطلاعات کامل احصا شد.
کد خبر: ۷۵۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 22 June 2019

علی حسین حسین‌زاده ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه فراهم  کردن شرایط و زمینه‌های مشارکت مردم در انتخابات جزو وظایف مهم ما است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که کشور در آن به سر می‌برد باید شرایط انتخابات به نحوی ایجاد شود که مردمی بودن و جمهوریت نظام در کنار اسلامیت نظام محقق شود.

به گزارش"تابناک" وی افزود: یکی از نکات مهم در کنار مشارکت مردم در انتخابات بحث رعایت قانون و ضوابط است که همه مسؤولیت داریم تمامی ضوابط و قوانینی که در چهار چوب قانون به دستگاه‌ها، نهادها، و...  ابلاغ شده رعایت کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به لزوم رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات بیان کرد: همه ما به ویژه مجریان انتخابات به لحاظ شرعی و قانونی موظف به حفاظت از رأی مردم هستیم. در کشور جناح‌های سیاسی مختلف و رویکردها متفاوت وجود دارد که همه در چهارچوب قاون و نظام مقدس جمهوری اسلامی محترم هستند.

حسین‌زاده عنوان کرد: طبق جدول زمانبندی شده انتخابات کسانی که متقاضی کاندیدا شدن در انتخابات مجلس را دارند و  در دستگاه‌‌های دولتی مسؤولیت داشتند طبق قانون 6 ماه قبل از ثبت نام در انتخابات باید از مسؤولیت خود استعفا دهند.

وی افزود: آئین نامه روزشمار انتخابات ابلاغ شد که مرحله اول آن  از 10 خرداد تا 16 خرداد بود و داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس در مدت زمان تعیین شده از مسؤولیت خود استعفا دادند.

 حسین‌زاده گفت: مابقی برنامه‌های انتخابات اینکه در چه دوره‌ای باید انجام شوند نیز مشخص شده است بر همین اساس ثبت نام داوطلبان به استناد ماده 45 قانون انتخابات از 10 آذر آغاز و 16 آذر به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای انجام هر مرحله از انتخابات تمهیدات لازم اندیشیده شده است، عنوان کرد: اکنون بر اساس اطلاعاتی که از فرمانداری‌ها، بخشداری‌‌ها و سوابق قبلی انتخابات احصا شده میزان تعرفه مورد نیاز برای شهرهای حوزه انتخابیه تعیین و مشخص شد.

حسین‌زاده با تاکید بر لزوم ارتباط بین حوزه  اجرا و نظارت، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری از آنجایی که نظارت به عهده شورای نگهبان بود به واسطه ارتباط خوبی که با این حوزه داشتیم با بیشترین هماهنگی کار انتخابات را پیش بردیم هر چند در انتخابات شوراهای شهر که نظارت آنها با مجلس شود یکسری مشکلات پیش آمد.

وی با شاره به احتمال مصوب شدن برگزاری انتخابات پیش‌روی به صورت الکترونیکی، بیان کرد: در انتخابات شورای پنجم به صورت پایلوت انتخابات در  4 شهر به شکل الکترونیکی برگزار شد.

حسین زاده با بیان اینکه زیرساخت‌های برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در استان فراهم است، گفت: در شهرستان‌هایی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد 2 تا 3 ساعت بعد از برگزاری انتخابات آرا به صورت تفکیک شده و با اطلاعات کامل احصا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار