رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا از زنده‌گیری و تحویل دو قلاده توله‌خرس به این اداره خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 22 June 2019

مصطفی يوسفی‌ اظهار کرد: در پی گزارش دوستداران حيات وحش منطقه "تازه" شهرستان انديكا مبنی بر زنده‌گيری دو قلاده توله خرس سرگردان، تحقیقات لازم انجام شد.

وی افزود: با توجه به شیرخوار بودن توله‌خرس‌ها، احتمال مرگ مادر و نداشتن توان حفظ بقا در طبیعت، جهت نگهداری و پرورش به فضای مناسبی که از قبل تعبیه شده بود، انتقال یافتند.

یوسفی بیان كرد: در حال حاضر این توله‌خرس‌ها در محل مناسب نگهداری می‌شوند تا آمادگی لازم برای رهاسازی در طبيعت را به دست آورند.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست انديكا با اشاره به مشخصات خرس قهوه‌ای، گفت: خرس قهوه‌ای در حالت عادی در شب فعاليت می‌كند. در تابستان بيش از 180 كيلوگرم چربی ذخيره می‌كند كه باعث می‌شود در طول زمستان كه خيلی سست است، مقاومت لازم را داشته باشد با اين این وجود آنها زمستان‌خواب نيستند و به آسانی بيدار می‌شوند.

وی تصریح کرد: نر و ماده اين حيوان در زمستان در غار يا لانه به سر می‌برند. البته خرس قهوه‌ای بسيار گوشه‌گير است با اين حال ممكن است آنها در تعداد زيادی به دور منبع غذايی بزرگ در كنار هم جمع شوند و يك سلسله ‌مراتب اجتماعی را بر پايه سن و اندازه‌شان تشكيل دهند.

*عکس از حفاظت محیط زیست

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار