رئیس شیلات خرمشهر پساب‌ کشاورزی را از عوامل جدی در تهدید صنعت آبزی پروری این شهرستان بیان کرد و گفت: پساب‌ کشاورزی موجب عدم توسعه واحدهای پرورش ماهیان گرمابی در این منطقه شده و این معضل تهدید جدی برای این بخش از تولید است.
کد خبر: ۷۵۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 22 June 2019

احمد علی پناه در نشست بررسی موانع توسعه و سرمایه گذاری در خرمشهر در محل فرمانداری این شهرستان ظرفیت تولید سالانه ماهی پرورشی در خرمشهر را ۲۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: شهرستان خرمشهر دارای ۲ مجتمع پرورش ماهی با وسعت پنج هزار هکتار است که سالانه بیش از ۲۰ هزار تن ماهی گرمابی تولید می کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید و پرورش ماهیان گرمابی مشکلی در این شهرستان وجود ندارد گفت: مشکل صنعت ماهی پرورشی نبود بازار در خرمشهر است و نیاز است که یک بازارچه ماهی برای عرضه ماهی پرورشی در این شهر احداث شود.

علی پناه حمایت نشدن تولید کنندگان از سوی بانک عامل را از دیگر مشکلات صنعت پرورش ماهی در خرمشهر عنوان کرد.

ضرورت ایجاد پنجره واحد تجاری در خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این نشست گفت: در زمینه تجارت و رفع موانع تولید نیاز به ایجاد یک پنجره واحد تجاری در خزمشهر احسای می شود که باید با مشارک دستگاه های ذیربط این مورد محقق شود.

نوراله اسعدی افزود: برای این امر سازمان‌های متولی و مؤثر بر این روند باید یک منشور تدوین کنند که بر اساس آن یک چارچوب مشخص برای هر سرمایه گذار ایجاد شود.

وی گفت: در بخش تجارت، طرح ها و موارد سرمایه گذاری در روند صدور مجوز گرفتار می شوند که برای رهایی از این مشکلات و شتاب بخشیدن به روند کار، تولید و تجارت ایجاد پنجره واحد تجاری امری ضروری است.

اسعدی افزود: در ارتباط با بحث تجارت دریایی جلساتی هر ۲ ماه یک بار با صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی برگزار می شود که در این نشست ها همه سازمان‌ها به عنوان عضو حضور دارند تا مسایل و مشکلات بررسی و راهکار مناسب برای حل آنها ارائه شود.

ضرورت رفع مشکلات کارخانه صابون سازی خرمشهر

سرپرست فرمانداری خرمشهر نیز در این نشست بر رفع مشکلات کارخانه صابون سازی خرمشهر تاکید کرد و گفت: پی گیری مسایل و مشکلات واحد صنعتی صابون سازی خرمشهر که به دلیل ایجاد آلودگی شیمیای گرفتار مشکلات قضایی شده را از سوی دادگستری خرمشهر خواستار شد.

کوروش مودت افزود: پیش از این از جاری شدن مواد شیمیایی ذخیره شده در این واحد صنعتی به سمت رودخانه پیش گیری شد و لازم است برای مواد شیمیایی که در این کارخانه وجود دارد فکر اساسی ارایه شود.

وی راه اندازی مجدد کارخانه صابون سازی خرمشهر را لازم و ضروری خواند و گفت: این واحد صنعتی می‌تواند در رونق اقتصادی و اشتغال مردم خرمشهر تأثیر بسزایی داشته باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر در بخش دیگری با بیان اینکه ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند رونق اقتصادی و اشتغالزایی به همراه دارد گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۰۰ هزار نفر تبعه عراقی از مرز شلمچه تردد کردند و قطعاً ورود اتباع عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر می‌تواند در رونق اقتصادی و معیشت مردم این منطقه تأثیر مثبتی داشته باشد.

مودت اظهار داشت: در ایام عید فطر بیشترین خرید اتباع عراقی از بازار شهرهای خرمشهر و آبادان بوده که باید تلاش کرد با ایجاد جذابیت بیشتر زمینه سفر اتباع عراقی برای خرید و تجارت به این منطقه را فراهم کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر بر جذب سرمایه گذار به این شهر تاکید کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب سرمایه گذار و تسهیل در امر سرمایه گذاری در این شهر تلاش کنند.

وی تسهیل در امر آبزی پروری را از دیگر مسائل و مشکلات تولید کنندگان دانست و گفت: علاوه بر این فعال سازی واحدهای دامپروری و افزایش تولید گوشت در خرمشهر لازم است.

مودت تکمیل میدان میوه و تره بار از سوی سرمایه گذار را یادآور شد و گفت: تکمیل میدان میوه و تره بار توسط بخش خصوصی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد که باید در روند جذب سرمایه از طریق وام بانکی تلاش شود.

وی با بیان اینکه باید راه اندازی خط تولید روغن کلزا در خرمشهر در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به افزایش کشت کلزا در خرمشهر راه اندازی خط تولید روغن کلزا می‌تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه مؤثر واقع شود.

در پایان این نشست بر جذب نیروی بومی کار در شرکت فولاد خرمشهر، راه اندازی مجدد واحد صنعتی صابون سازی و واحدهای دامپروری خرمشهر همچنین خط تولید روغن کلزا تاکید شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار