مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در هشت شهرستان استان با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار بیمه شده و ۲۴۹ موسسه طرف قرار داد تدوین و مصوب شد.
کد خبر: ۷۵۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 22 June 2019

علی خسروی روز شنبه در نشست هماهنگی و اجرایی روسای ستادی و مسئولان اداره های هشت شهرستان منتخب اجرای این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار است، با اجرای این طرح دفترچه‌های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، می توانند تنها با ارائه کد ملی از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: اداره کل بیمه سلامت خوزستان به عنوان یکی از سازمان های بیمه گر در استان با اجرای پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان حمیدیه به عنوان سازمان بیمه گر پیشگام طرح تحول سلامت در راستای الکترونیک شدن در استان بوده و با اجرای رسمی در شهرستان حمیدیه با همکاری مرکز بهداشت، پزشکان، داروخانه ها، مسئولان و مردم پیشرفت نسبی خوبی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهمی برای تحول در نظام سلامت به‌شمار می‌رود و از مزایای این طرح، صرفه جویی منطقی درمصرف دارو است به‌طوری که اگر فردی دارویی دریافت کرده باشد تا زمان مقرر اتمام داروها، امکان تجویز داروی جدید برای بیمار ممکن نمی‌شود و همین امر مانع مصرف بی‌رویه داروها و صدمات جدی آن به مردم می‌شود.

خسروی افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به‌منظور استقرار نظام الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی و صرفه‌جویی در زمان و کاغذ مصرفی در هشت شهرستان استان اجرا خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: نرم‌افزار مورد استفاده برای نسخه‌نویسی الکترونیکی بسیار راحت و سبک بوده و از طرف دیگر قابلیت اتصال داده‌ها به سایر نرم‌افزارهای مشابه را دارد.

به گفته وی در این سامانه، اطلاعات مربوط به هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را در اختیار سازمان بیمه گر قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به بیماران برای تمام پزشکان قابل رؤیت می‌شود و اگر بیماری طی چند روز به پزشکی مراجعه کرده باشد سایر پزشکان از پذیرش تکراری و مجدد بیمار خودداری می‌کنند.

با اجرای این طرح که قرار است از شهریور ماه سال ۱۳۹۸ در شهرهای آبادان، اندیمشک، ماهشهر، ایذه، شوش، شوشتر، شادگان و حمیدیه اجرایی شود علاوه بر اینکه در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شده اشتباهات ناشی از نسخه‌نویسی کاغذی و اشکالات دارویی برطرف می‌شود.

بیمه سلامت خوزستان ۲.۴ میلیون نفر را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۱.۳ میلیون نفر آن در مناطق روستایی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار