رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: ۱۱ طرح بهداشتی درمانی با پیگیری و حمایت های دانشگاه علوم پزشکی دزفول و نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در این شهرستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۷۵۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 22 June 2019

هومن کلانتری افزود: این طرح‌ها شامل ٦ خانه بهداشت در روستاهای پشت درب وسطی، بدیل، مندنی، کاظم حاج سلطان، شهید محمدی و روستای میان پیلان، درمانگاه روستای ایستادگی، درمانگاه شهری شماره یک و پایگاه بلیوند شهر گتوند هستند که عملیات احداث آنها با سرعت در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: درمانگاه شماره یک گتوند با زیربنای ٦٣٥ مترمربع در ٢ طبقه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گتوند افزود: با بهره برداری از این طرح بیش از ١٦ هزار نفر از خدمات بیمه روستایی این درمانگاه برخوردار خواهند شد.

وی گفت: با مجوزی که فروردین ماه امسال از دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفته شد، بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)با پنج تخت و بخش مجزای اطفال بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون با ۱۰ تخت با زیربنای ٩٥٥ متر مربع در ۲ طبقه به همت خیرین شهرستان گتوند کلنگ زنی شده که این طرح‌ها نیز در حال احداث می باشند.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گتوند درخصوص احداث کلینیک تخصصی گفت: مجوز ساخت این کلینیک از سوی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در محل درمانگاه سابق کوی ولیعصر (عج) صادر شده بود و پس از بازسازی و تجهیز به بهره برداری می رسد.

کلانتری ادامه داد: مجوز جذب ۶ متخصص طب اورژانس دربیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند از دی ماه پارسال گرفته شده و اکنون این پزشکان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی در خصوص بخش سونوگرافی بیمارستان کارون گتوند نیز گفت: مجوز سونوگرافی نیز در اسفند ماه پارسال از سوی دانشگاه علوم پزشکی دزفول صادر شد و این بخش نیز با سه نیروی متخصص از روزهای سه شنبه تا جمعه هر هفته بصورت ٢٤ ساعته در حال خدمات رسانی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند همچنین به راه اندازی تست ورزش از دستگاه‌های تشخیص بیماری‌های قلبی در بیمارستان کارون گتوند اشاره کرد و افزود: با تأمین یک دستگاه تست ورزش خدمات این بخش از اردیبهشت ماه امسال به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به طرح مرکز جامع خدمات فوریت های پزشکی صالح شهر گتوند گفت: احداث این مرکز با توجه به نیازمندی این منطقه در اولویت است و تلاش می‌کنیم پس از تأمین اعتبار با سرعت آن را به بهره برداری برسانیم، ضمن اینکه درمانگاه، پایگاه اورژانس جاده‌ای ۱۱۵ و همچنین پایگاه سلامت این شهر که مهرماه پارسال به بهره برداری رسید، در حال ارائه خدمت به مردم صالح شهر می باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی درمانی حق شهروندان و روستاییان این شهرستان است، افزود: با همکاری و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گتوند و دیگر اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بخش زیادی از مشکلات این حوزه امسال رفع می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی شهرستان‌های شوش و گتوند را زیر پوشش دارد.

نخستین بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند با چهار بخش اطفال، داخلی، زنان و جراحی بهمن ماه ۹۴ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

منبع: ايرنا
برچسب ها: گتوند ، بهداشت ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار