هویت ۴ کارگر حادثه معدن زغال سنگ البرز مرکزی مشخص شد
متاسفانه دو کارگر در تونل معدن سوادکوه، بر اثر گاز گرفتگی فوت کردند . علت اصلی این حادثه خفگی و فوت دو کارگر زحمتکش در معدن پاک زغال سنگ ولوپی سوادکوه بوده است .
کد خبر: ۷۵۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 20 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، پس از دریافت ماموریت از مرکز کنترل هماهنگی عملیات اورژانس ۱۱۵ استان مازندران مبنی بر خفگی دو مرد ۴۰ و ۴۲ ساله در معدن زغال سنگ شماره ۷ البرز مرکزی(روبه روی روستا پارسی سوادکوه)سریعا ۲تیم امدادی از پایگاه جوارم به همراه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات به محل اعزام شدند.

براساس این گزارش، زکریا اشکپور مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این حادثه ساعت ۹/۳۰ صبح امروز در تونل شماره ۷ معدن ذغال سنگ سوادکوه به وقوع پیوست.

وی در ادامه افزود: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که کارگران مشغول تخریب بودند که دو نفر از کارگران بر اثر گازگرفتگی فوت کردند.

به گفته وی نیروهای اورژانس پایگاه جوارم سوادکوه از ابتدای حادثه در محل حضور پیدا کردند و همچنان در حال امداد رسانی هستند.

اشکپور گفت : در این حادثه دو مرد ۴۲ و ۵۰ ساله در اثر استنشاق گاز‌های داخل معدن، دچار مسمومیت شدید شده بودند که تیم‌های اورژانس پس از ورود به صحنه و بررسی وضعیت مصدومین دریافتند هر دو معدن کار، فاقد هرگونه علائم حیاتی هستند.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس مازندران افزود: اقدامات لازم از جمله احیای پیشرفته قلبی ریوی ابتدا در محل حادثه برای این افراد آغاز شد و سپس هر دو معدن کار توسط آمبولانس اورژانس پل سفید و هلال احمر جوارم به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند، اما ادامه احیاء در بیمارستان بی‌تأثیر بود و این دو کارگر جان خود را از دست دادند.

اقدامات اولیه اعم از باز کردن راه هوایی، اکسیژن تراپی، شروع عملیات cpr و.... برای مصدومان از محل حادثه تارسیدن به بیمارستان انجام شد، ولی باوجود حضور تیم امدادی در بیمارستان و ادامه ی عملیات احیای قلبی و ریوی مصدومان فوت شدند.

ضمنا یک نفر از حادثه دیدگان توسط اورژانس ۱۱۵ و یک نفر توسط عوامل امدادی پایگاه جوارم به بیمارستان شهدای زیراب انتقال داده شدند.

 

هویت ۴ کارگر حادثه معدن زغال سنگ البرز مرکزی مشخص شد
هویت ۴ کارگر معدن زغال سنگ البرز مرکزی که در جریان گاز گرفتگی دیروز پنجشنبه (۳۰ خرداد ماه) کشته و زخمی شدند، مشخص شد.

براساس اطلاعات کارگران این معدن، دو کارگر فوت شده «ابراهیم غضنفری» و «رشید‌الله طاهری» ۴۲ و ۵۰ ساله از کارگران پیمانکاری تونل شماره ۷ معدن زغال سنگ واحد البرز مرکزی واقع در منطقه سواد کوه بودند و «فرشاد معافی» و «سیدمهدی حسینی» از مجروحان این حادثه هستند که هم اکنون در بیمارستان شهدای زیرآب تحت درمان هستند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار