رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری دومین کارسوق ادبی قیصر امین‌پور، ویژه مدارس سمپاد خوزستان در اهواز در روز 26 خردادماه خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 20 June 2019

جمال حیدری اظهار کرد: دومین کارسوق ادبی دکتر قیصر امین‌پور با موضوع ضرب‌المثل‌ها و پاسداشت علامه علی‌اکبر دهخدا، ویژه مدارس سمپاد خوزستان، 26 خردادماه در دبیرستان دوره اول فرزانگان 2 اهواز برگزار شد.

وی افزود: در این کارسوق 56 دانش‌آموز در قالب 28 تیم دونفره و سرگروه‌های درس زبان و ادبیات فارسی و مدیران مدارس سمپاد استان حضور داشتند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، پاسداشت زبان فارسی، هویت ایرانی اسلامی، آشنایی دانش‌آموزان با متون کهن ادبی و تحقیق و پژوهش در این زمینه، پاسداشت مفاخر علمی و ادبی و افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان است.

حیدری تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی پس از پخش کلیپی از علی اکبر دهخدا به منظور پاسداشت این علامه، به بررسی زندگینامه و ابعاد مختلف شخصیتی علی اکبر دهخدا و تالیفات او پرداخته شد. در ادامه بررسی تاریخچه مَثل‌ها در ادبیات ایران و تجزیه، تحلیل و معرفی آن‌ها صورت گرفت. همچنین بر اساس تحقیق و مطالعه دانش‌آموزان روی کتاب امثال و حکم دهخدا مسابقه‌ای میان شرکت‌کنندگان برگزار شد که در پایان به شش تیم برگزیده این مسابقه جوایزی اهدا شد.

وی خاطرنشان‌کرد: نخستین جشنواره ادبی فردوسی در سطح دانش‌آموزی در کشور را نیز ما به صورت استانی برگزار کردیم و این جشنواره قرار است سال آینده به صورت ملی برگزار شود. درواقع با برگزاری این رویدادهای ادبی به دنبال این هستیم که زبان فارسی در جایگاه یک زبان علمی جهانی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیصرامین پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار