کارگزار حج و زیارت استان خوزستان:
کارگزار حج و زیارت استان خوزستان از متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین خواست از روزهای نخست محرم برای ویزا اقدام و آن را به‌روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.
کد خبر: ۷۵۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ 19 June 2019

هوشنگ دشتی نژاد اظهار کرد: ویزایی که در حال حاضر صادر می‌شود در ایران مهلتی دو ماه و در عراق مهلتی یک‌ماهه دارد بر همین اساس به شهروندانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین دارند پیشنهاد می‌شود از روزهای نخست اربعین نسبت به درخواست صدور ویزا اقدام کنند.

وی، حذف هزینه صدور ویزا را یادآور شد و گفت: با وجود اینکه هزینه برای ویزا برداشته شده است اما خود ویزا برای سفر به عراق همچنان یک الزام است.

نماینده حج و زیارت استان خوزستان به مشکلات صدور ویزا بعد از حذف هزینه صدور ویزا پرداخت و بیان کرد: در پی حذف هزینه صدور، ویزا کنسولگری عراق در استان خوزستان به تمام دفاتر زیر نظر حج و زیارت ۲۰۰ نفر سهمیه صدور ویزا در روز را می‌دهد که برای تعداد بیشتر متقاضی باید از طریق کنسولگری عراق در تهران اقدام شود که روندی زمان‌بر است.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا در ایام اربعین، رویه فعلی می‌تواند عاملی در کند شدن روند صدور ویزا باشد که باید برای این موضوع نیز چاره‌اندیشی کرد.

دشتی نژاد، صدور ویزای الکترونیک را نیز راهکاری برای رفع این مشکل دانست و گفت: اگر مسئله صدور الکترونیک ویزا حل شود در آبادان و خرمشهر می‌توان ۷۰ دفتر برای صدور ویزا راه‌اندازی کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار