معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه میانگین کشوری آذربایجان‌غربی در امر فرهنگی پایین‌تر است گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی از نظر فرهنگی دارای ظرفیت‌های بالایی است، باید ظرفیت‌های استان شناخته شود.
کد خبر: ۷۵۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  محمد امید امروز در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور ۳۸ هزار مرکز خیریه ثبت شده است، اظهار کرد: از این تعداد مرکز خیرین، ۱۵ هزار مرکز خیریه در کشور فعالیت رسمی داشته و مشغول کار خیر هستند.

وی افزود: علاوه بر آن، در عرصه امور معیشتی و کمک به نیازمندان، مراکز متعدد خیریه وجود دارد که از بین تمامی فعالیت‌های نیکوکاری، هیچ‌کدام جایگاه توسعه مدارس و مدرسه‌سازی را ندارند بنابراین مهمترین امری که نیاز به توجه دارد بخش مدرسه سازی است.

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: مدرسه‌سازی و توجه به کانون مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که راه رسیدن به آینده مدرسه است و راهنمای رسیدن به آینده روشن دانش‌آموزان هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، انسان‌ساز است و اگر به دنبال توسعه و توسعه‌یافتگی هستیم نیاز به انسان‌های توسعه یافته داشته و باید تلاش‌های زیادی در امر فرهنگی کشور برداشته شود.

امید با بیان اینکه انسان‌هایی توسعه یافته هستند که تفکرشان توسعه یافته باشد، افزود: آموزش و پرورش روی پرورش و تربیت انسان‌ها کار می‌کند و به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: پیام ساختار امروز مدرسه‌سازی این است که هر کجا کار را دست مردم سپرده شده موفقیت‌های بسیاری به دست آمده اما هر کجا دولت از صفر تا صد را خود انجام داده دچار مشکل شده و هر کجا بانی و باعث مردم بوده، موفق‌تر بوده است.

امید با بیان اینکه میانگین کشوری آذربایجان‌غربی در امر فرهنگی پایین‌تر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی از نظر فرهنگی دارای ظرفیت‌های بالایی است، باید ظرفیت‌های استان شناخته شده و با کمک تمامی مسوولان ‌گامی به سوی پیشرفت استان برداشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار