مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: از ابتدای فصل خرید تا کنون یک میلیون و 300 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری و ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۷۵۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 19 June 2019

خدارحم امیری زاده با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان خوزستانی اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای فصل خرید گندم در خوزستان تا کنون موفق به خریداری یک میلیون و 300 هزار تن گندم مرغوب و با کیفیت از کشاورزان شده‌ایم که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته بیش از 170 هزار تن رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به سرانه مصرف، سالیانه مقدار650 تا 700 هزار تن از گندم تولیدشده را برای تامین آرد و نان استان تخصیص می‌دهیم و مابقی گندم موجود با راهبری و هدایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در یک برنامه منظم به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها صادر می‌شود.

امیری زاده تصریح کرد: استان خوزستان در خصوص فضای ذخیره‌سازی استاندارد گندم در شرایط خوبی قرار دارد و در حال حاضر با ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون و 500 هزار تنی در بخش دولتی و خصوصی توانسته نقش موثر خود را جهت خدمت رسانی به کشاورزان و مردم کشور به نحو شایسته‌ای ایفا کند.

وی در خصوص میزان همکاری و مشارکت بخش خصوصی در خرید گندم سال جاری بیان کرد: در آخرین جلسات هماهنگی خرید گندم که با حضور مدیران کارخانجات و سیلوهای بخش خصوصی برگزار شد، نظرات شفاف و واضح شرکت غله برای چگونگی همکاری، مشارکت و حمایت دولت با بخش خصوصی مطرح و اعلام شد.

امیری زاده ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات که در راستای اهداف دولت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است، تکمیل ظرفیت سیلوهای ملکی (دولتی) خواهد بود که بلافاصله پس از محقق شدن آن اقدامات لازم برای تکمیل و افزایش ظرفیت سیلوهای بخش خصوصی نیز انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: خرید با چنین سطحی در استان می‌تواند نوید یک سال خوب را در زمینه افزایش راندمان و عملکرد کارخانجات، سیلوداران و سایر مرتبطین داشته باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور تصریح کرد: نگاه این شرکت به بخش خصوصی حمایتی است و در این میان چگونگی تعامل و همکاری این بخش، در خصوص میزان حمایت دولت تعیین کننده خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار