مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: ۲۵ هزار و ۴۱۴ دانش آموز تحت حمایت این نهاد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از خدمات تحصیلی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۷۵۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 19 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه حمایت تحصیلی از دانش آموزان یکی از سیاست‌های کمیته امداد در راستای کشف استعداد و شکوفایی آنان است، گفت: تحصیل حق هر فرزند ایرانی است و هیچ دانش آموز یا دانشجوی نیازمندی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز بماند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۱۴ دانش آموز و ۴ هزار و ۷۲۷ دانشجو در استان تحت حمایت هستند که از خدمات کمک هزینه تحصیلی و بسته‌های حمایتی بهره مند می‌شوند.

بذرافشان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۶۲۵ دانش اموز در مناطق محروم استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۱۲ هزار و ۲۰۱ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۷ هزار و ۱۶۲ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۶ هزار و ۵۱ دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم در استان تحصیل می‌کنند.

مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه تمامی این دانش آموزان در طول سال از کمک هزینه تحصیلی و لوازم تحریر تحصیلی بهره مند می‌شوند، گفت: کمیته امداد استان فارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم تحریر در اختیار دانش آموزان تحت حمایت قرار داده است. دانشجویان تحت حمایت نیز ۴۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال خدمات کمک هزینه و ایاب و ذهاب دریافت کرده اند.

بذرافشان سرفصل‌های مساعدت به دانش آموزان را تهیه کتب، پرداخت ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی و آزمون‌های آمادگی راهیابی به دانشگاه بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۴۷ دانش آموز نخبه در مقاطع تحصیلی مختلف در استان مشغول به تحصیل هستند. همچنین تعداد ۲۹۴ دانش آموز نیز در ۵ خوابگاه شبانه روزی امداد ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار