رییس هیات پزشکی ورزشی:
رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: تاکنون گزارش موثق و مستقیمی درخصوص فروش مواد مخدر در باشگاه‌های ورزشی استان نداشته‌ایم ولی امکان این موضوع وجود دارد.
کد خبر: ۷۵۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 18 June 2019

دکتر منصور روزدار در حاشیه اولین پایگاه علمی- آموزشی تحت عنوان "پیشگیری اولیه اعتیاد و آشنایی با مکمل‌های ورزشی" ویژه ورزشکاران، مربیان و مدیران باشگاه‌ها و اماکن ورزشی که امروز در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: بحث پییشگیری از اعتیاد و ارائه آموزش‌های لازم برای گروه نوجوانان و جوانان از اهداف این کارگاه بود. همان‌طور که می‌دانید امروزه هدف اصلی مواد مخدر و مواد روان‌گردان گروه سنی نوجوانان است و متاسفانه سن استفاده از سیگار حدودا به 11، 12 سال رسیده و سن استفاده از مواد مخدر و روان‌گردان نیز پایین‌تر آمده است و نیاز است که آموزش‌های لازم را برای خانواده‌ها و همچنین در اماکن ورزشی داشته باشیم.

وی افزود: استفاده از روان‌گردان‌ها در اماکن ورزشی سوء مصرف دارد و گاها برای کاهش وزن و به منظور افزایش توان جسمی فرد استفاده می‌شود و اگر آموزش‌های مناسب در این زمینه ارائه نشوند و پیشگیری صورت نگیرد، کودکان و نوجوانان ما به مصرف مواد گرایش پیدا می‌کنند و متاسفانه آن موقع درمان سخت و سنگین خواهد بود. بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مستمر توسط اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در سطح استان در دستور کار است و قطعا اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز از طریق رسانه‌ها در افزایش توانمندی خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد و استفاده از مواد روان‌گردان تاثیرگذار است.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در ادامه با بیان این‌‌که فروش این مکمل‌ها و مواد نیروزا در باشگاه‌ها ممنوع است، گفت: قطعا باشگاه‌هایی که هدفمند و دارای مجوز هستند، تابع ضوابط و قوانین بوده و خودشان ملزم به رعایت استانداردهای وزارت ورزش و جوانان می‌دانند که در استانداردهای وزارت ورزش و جوانان نیز استفاده از مکمل‌ها و مواد نیروزا تعریف شده است. قطعا در کنار فروش مواد نیروزا و مکمل‌ها، مواد روان‌گردان و مخدرها نیز به فروش می‌رسد. یعنی فرد خلافکار، مستعد توسعه خلافکاری خود است و برای این‌که افزایش درآمد داشته باشد نیز دست به هر عمل خلافی می‌زند.

وی افزود: بر این اساس، بازرسان ادارات ورزش و جوانان با باشگاه‌های متخلف برخورد می‌کنند. پس باشگاه‌های دارای مجوز تحت نظارت مستمر هستند. همچنین دیدگاه ما این نیست که باشگاه‌ها را تعطیل کنیم، بلکه دیدگاه ما این است که تعداد باشگاه‌ها بیشتر شود زیرا هر باشگاهی که دایر شود، طبیعتا چند جوان را به فعالیت ورزشی وادار می‌کند اما به دنبال این نیز هستیم که روح سالم ورزش در باشگاه‌ها حاکم باشد و افراد به سلامت در باشگاه‌ها ورزش کنند و خانواده‌ها از این‌که فرزندان‌شان وارد یک محیط امن شده است، خیال‌شان راحت باشند.

روزدار بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان مبنی بر "نظارت در سلامت باشگاه‌ها" این مهم به صورت مستمر از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌های پزشکی ورزشی استان انجام می‌شود و حتی پیش آمده است که در طول سال سه تا چهار بار از باشگاه‌ها بازرسی می‌کنیم و اگر گزارش موردی نیز وجود داشته باشد، رسیدگی خواهد ‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی درباره فروش مواد مخدر در باشگاه‌های ورزش استان دریافت کرده‌اید؟ عنوان کرد: تاکنون به صورت موثق و مستقیم گزارشی مبنی بر فروش مواد مخدر در باشگاه‌ها نداشته‌ایم اما امکان این موضوع وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار