معاون رییس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان:
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش سوددهی واحدهای فناور در کشور، علی رغم افزایش شدت تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی داد.
کد خبر: ۷۵۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 18 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، سورنا ستاری در دیدار با حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اصلی ترین پایه اقتصاد دانش بنیان را انسان های متخصص و تحول آفرین دانست و گفت: علی رغم تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی برخی کشورها، شاهد رشد فعالیت واحدهای فناور و دانش بنیان کشور و همچنین افزایش سوددهی این مجموعه ها هستیم.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت های علمی کشور همچون وجود بیش از پنج میلیون دانشجو و 13 میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در کشور ادامه داد: اکوسیستم و محیط لازم برای شکوفایی استعدادهای علمی در کشور، فراهم نشده و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهایت تلاش خود را برای ایجاد این بستر به کار گرفته است.

وی وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی را بزرگترین خیانت در حق مردم و در 100 سال گذشته دانست و ادامه داد: تا زمانی که وابستگی و اتکا اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی را کاهش و قطع نکنیم نمی توانیم آن چنان که باید و شاید به اهداف خود در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان دست یابیم.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی، بسیاری از مردم را به مردمی مصرف گرا تبدیل کرده و بسیاری از زیرسخت های فرهنگی کشور را نیز نابود کرده است.

ستاری، خروج ایران از وضعیت فعلی وابستگی به نفت در حوزه اقتصاد را نیازمند یک مبارزه بسیار جدی دانست و ادامه داد: فعالان حوزه فناوری و ایده پردازان جوان، سربازان اصلی ما در رسیدن به اهداف پیش بینی شده خود هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :