با خاموش کردن یک لامپ اضافی در پایداری برق سهیم باشید
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند مصرف برق در استان همچنان در مدار افزایش است، گفت: یکشنبه هفته جاری برای دومین بار در خرداد امسال، با رشد یک هزار و ۱۱۷ مگاوات آمپری مصرف برق در خوزستان، از رکورد پیک سال گذشته عبور کردیم.
کد خبر: ۷۵۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 17 June 2019

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با مصرف 8 هزار و ۲۷ مگاوات آمپر رشد ۱۳.۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال رخ داد و این رشد مصرف رکورد پیک 7 هزار و ۹۵۱ مگاوات هفته گذشته خوزستان را نیز شکست.

وی افزود: پیک بار در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در ماه‌های تیر و مرداد رخ داده بود ولی امسال به دلیل گرمای هوا و رشد مصرف، تاکنون ۲ بار در خرداد اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند مصرف برق در استان همچنان در مدار افزایش است، تصریح کرد: اگر مصرف برق بر همین مدار ادامه داشته باشد، پرباری برای شبکه خطراتی خواهد داشت و ممکن است بعضی از تجهیزات دچار مشکل شده و نیاز به جایگزینی یا تعمیر داشته باشند.

دشت بزرگ ادامه داد: مدیریت مصرف به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای استفاده صحیح از وسایل برقی مورد نیاز به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است.

وی عنوان کرد: پایداری و مدیریت شبکه یک مقوله مشارکتی با همکاری مصرف کنندگان است و باید به این مساله مهم توجه ویژه شود. مصرف کنندگان برق، نقش اصلی را در مدیریت شبکه بر عهده دارند و از آن‌ها می‌خواهیم در پایداری شبکه برق حتی با خاموش کردن یک لامپ غیر ضروری سهیم باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار